Evaluación del Proceso de Gestión de Relaciones con los Proveedores en Cadenas de Suministro de Alimentos: un estudio empírico en la cadena de suministro de café en Perú
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Ramos Palomino, Edgar DavidIssue Date
2025-03-13Keywords
Gestión de relaciones con proveedoresCadena de suministro
Evaluación de procesos
Cadena de suministro de alimentos
Café
Supplier relationship management
Supply chain
Process assessment
Food supply chain
Coffee
Metadata
Show full item recordOther Titles
Supplier Relationship Management Process Assessment in Food Supply Chain: An empirical study in Coffee Supply Chains from PeruAbstract
El presente estudio se basa en la investigación, realizada por los autores denominada: “Supplier relationship management process assessment in food supply chains: an empirical study in coffee supply chains from Peru” [1], nos proporcionó herramientas para desarrollar una revisión bibliográfica y con el juicio de expertos en el campo, una evaluación a los principales procesos de la gestión de relaciones con los proveedores en cadenas de suministro de café. El propósito de este trabajo es medir y evaluar el proceso de gestión de las relaciones con los proveedores en una (FSC). Considera la capacidad de la cadena de suministro y la habilidad de conocer los límites y el estado de los proveedores, las personas y los procesos. Esta investigación crea una herramienta de evaluación basada en la revisión de la literatura de los procesos de gestión de las relaciones con los proveedores en la cadena de suministro. Los resultados muestran que ninguno de ellos ha logrado cubrir todos los aspectos relevantes de la gestión de las relaciones con los proveedores, es decir, aún hay áreas estratégicas y operativas que necesitan desarrollo. Es necesario implementar cambios para mejorar con éxito los procesos. La investigación sobre el proceso de SRM de las FSC ha sido muy limitada. El desarrollo de esta investigación, con el aporte de expertos, crea un documento enriquecido y genera una mayor comprensión de la industria del café y otros sectores alimentarios de otras economías de mercados emergentes.This research is based on the research developed by the authors called: "Supplier relationship management process assessment in food supply chains: an empirical study in coffee supply chains from Peru" [1], provided us with tools to develop a literature review and with the experts judgment in the field, an evaluation of the main processes of supplier relationship management in coffee supply chains. High Supplier Relationship Management (SRM) uncertainty and price volatility, food spoilage and other wastes affect operational performance across the food supply chain (FSC). Players in the food industry require effective, efficient links between end consumers and farmers. The SRM process of the FSC can drive intense relationships, promote trust and avoid susceptibilities, making cooperation easier in solving problems. The purpose of this paper is to measure and evaluate the SRM process in FSC. It considers the capacity of the supply chain and the ability to know the limits and status of the suppliers, people and process. This research creates an evaluation tool based on the literature review on the main processes of SRM in the supply chain. The results have also shown the need for these supply chains to increase in value in the global market. SRM process research of FSCs has been very limited. The development of this research, with the input of experts, creates an enriched paper and creates a greater understanding of the coffee industry, and other food sectors of other emerging market economies.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections