Responsabilidad Social Universitaria y su relación con la Imagen Institucional desde el punto de vista de los alumnos de la facultad de comunicaciones en dos universidades privadas de Lima Sur, 2024
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Artadi Gardella, Alessia KarinaAdvisors
Barrantes Santos, Fanny ElciraIssue Date
2025-05-23Keywords
Responsabilidad Social UniversitariaImagen Institucional
Universidades Privadas
Estudiantes
Facultad De Comunicaciones
University Social Responsibility
Institutional Image
Private Universities
Students
Communications Faculty
Metadata
Show full item recordOther Titles
University social responsibility and Its relationship with institutional image from the perspective of students in the communications faculty at two private universities in Lima Sur, 2024Abstract
El objetivo principal de este estudio fue conocer, desde la perspectiva de los estudiantes de la facultad de comunicaciones de dos universidades privadas del sur de Lima, la relación entre la imagen institucional y la responsabilidad social universitaria (RSU) en el 2024. Con un diseño no experimental de corte transversal y un alcance descriptivo correlacional, el estudio empleó una metodología cuantitativa. Los estudiantes de las facultades de comunicación de las universidades elegidas constituyeron la población, y 364 estudiantes fueron elegidos para la muestra mediante un muestreo probabilístico. Ambos factores se midieron mediante un cuestionario basado en una escala de Likert. Los resultados revelaron una relación positiva muy fuerte entre las dos variables, con un coeficiente de correlación de Spearman de 0,852, lo que indica que la percepción positiva de la institución por parte de los estudiantes está asociada a una mayor implantación de prácticas de responsabilidad social universitaria (RSU). Estos resultados ponen de relieve la importancia de incorporar estrategias de responsabilidad social universitaria (RSU) en la gestión de las universidades para mejorar la imagen de las instituciones.The main objective of this study was to understand, from the perspective of students from the communications faculty of two private universities in southern Lima, the relationship between institutional image and university social responsibility (USR) in 2024. With a non-experimental cross-sectional design and a correlational descriptive scope, the study employed a quantitative methodology. The students from the communication faculties of the selected universities constituted the population, and 364 students were chosen for the sample through probabilistic sampling. Both factors were measured using a questionnaire based on a Likert scale. The results revealed a very strong positive relationship between the two variables, with a Spearman correlation coefficient of 0.852, indicating that students' positive perception of the institution is associated with a greater implementation of university social responsibility (USR) practices. These results highlight the importance of incorporating university social responsibility (USR) strategies in university management to improve the institutions' image.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections