Creencias de los padres de familia sobre las estrategias disciplinarias parentales y escolares en estudiantes del 3er grado de primaria en una I.E.P. de Lima, 2024.
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2025-01-20Keywords
CreenciasEstrategias disciplinarias
Conducta escolar
Disciplina parental
Problemas de conducta
Educación básica
Beliefs
Disciplinary strategies
School behavior
Parental discipline
Behavioral problems
Elementary education
Metadata
Show full item recordOther Titles
Parents’ beliefs about parental and school disciplinary strategies in students of the 3rd grade of primary school in a Private Educational Institution in Lima, 2024Abstract
El presente trabajo de investigación tiene por objetivo dar a conocer las creencias de los padres de familia sobre las estrategias disciplinarias parentales y escolares en estudiantes del 3er grado de primaria en una I.E.P. de Lima. En la actualidad, la disciplina escolar es relevante, puesto que, a lo largo de los años han surgido cambios en la forma de corregir el comportamiento inadecuado de los alumnos replanteando la orientación de una disciplina tradicional hacia una disciplina positiva. Asimismo, es importante que las estrategias disciplinarias del centro educativo estén alineadas con la disciplina parental. El estudio es de tipo básico, de ruta de investigación cualitativa fenomenológica, con un método de muestreo no probabilístico por conveniencia dirigido a 10 participantes, utilizando las entrevistas a profundidad semiestructuradas para la recolección de datos. Los resultados mostraron que, los padres de familia desconocen las estrategias disciplinarias que se aplican en el centro educativo para manejar los problemas de conducta, lo cual, evidencia una falta de comunicación oportuna entre los miembros del colegio y los padres de familia. Se concluye que, resulta relevante que el centro educativo habilite los canales adecuados para lograr un diálogo constante con los padres de familia sobre las estrategias disciplinarias y así poder trabajar de forma colaborativa con estos hacia la mejora de la conducta de los niños.This research aims to make known parents’ beliefs on parental and school disciplinary strategies in students of 3rd grade of primary school, in a private school of Lima. Currently, school discipline is relevant due to the changes that have taken place throughout the years, in the way inadequate behavior of students is corrected, thus reevaluating the orientation of traditional discipline towards positive discipline. Additionally, it is important that the disciplinary strategies from the school align with the parental discipline. This is a basic study, with a qualitative and phenomenological approach, using a non-probability convenience sampling applied to 10 participants, and semi-structured in-depth interviews to collect the data. The results revealed that parents are unaware of the disciplinary strategies applied at the school to deal with behavioral problems, which demonstrates a lack of timely communication between the school members and parents. To conclude, it is relevant for the school to provide the adequate channels to enable a constant dialog with parents about the disciplinary strategies, and to work collaboratively with them towards the improvement of the children's behavior.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections