LOS COMPONENTES ECONOMICOS ESTABLECIDOS POR EL AREA USUARIA EN LOS TERMINOS DE REFERENCIA PARA CONSULTORIA DE OBRA A NVIEL NACIONAL
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Sichi Elias, Rosa IsabelIssue Date
2024-04-18
Metadata
Show full item recordOther Titles
The Economic Components Established By The User Area In The Terms Of Reference For Construction ConsultancyAbstract
Las contrataciones públicas en nuestro país es una pieza primordial para la gestión pública, en la actualidad está vigente la Ley de Contrataciones del Estado N° 30225 y su reglamento aprobado mediante Decreto Supremo Nº 344-2018-EF. Con la finalidad que las compras sean eficientes y eficaces, el Organismo Supervisor de las Contracciones Públicas, es el ente regulador, efectuando constantemente modificaciones al reglamento, tomado en cuenta que el dispositivo normativo vigente evidencia vacíos legales, provocando incertidumbre en las Entidades y Contratistas respecto a contenidos de contrataciones públicas. En ese contexto, la presente investigación tiene como objetivo presentar una propuesta para modificar el artículo N° 34.3, Valor Referencial, del Reglamento de la Ley de Contrataciones con el Estado. En donde, se consta que, el área usuaria, como conocedor e identificador de la necesidad requerida, debe establecer la estructura de componentes, y deben estar circunscrito en los términos de referencias, sin ser modificados en ninguno de sus extremos por una dependencia ajena. Es así que, a continuación, se analizará diversos enfoques con el objetivo de dilucidar las discrepancias que se evidencian en la metodología para determinar el valor referencial en las contrataciones de consultoría de obra.Public procurement in our country is a fundamental piece for public management. Currently, the State Procurement Law N° 30225 and its regulation approved by Supreme Decree Nº 344-2018-EF are in force. In order for purchases to be efficient and effective, the Supervisory Body of Public Contracts, as the regulatory entity, constantly makes modifications to the regulations, taking into account that the current normative device shows legal gaps, causing uncertainty in the Entities and Contractors regarding public procurement contents. In this context, this research aims to present a proposal to modify article N° 34.3, Reference Value, of the Regulation of the State Procurement Law. Where it is stated that the user area, as the connoisseur and identifier of the required need, must establish the structure of components, and they must be circumscribed in the terms of reference, without being modified in any of its extremes by an external dependency. Thus, various approaches will be analyzed below with the objective of elucidating the discrepancies that are evident in the methodology to determine the reference value in consulting contracts for works.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections