Percepciones y comportamientos de estudiantes de derecho sobre publicidad de juegos móviles y sus gameplays
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Sánchez Benavides, Aldo OscarIssue Date
2024-11-04Keywords
PublicidadConsumidor
Digitalización
Entretenimiento
Desinformación
Advertising
Consumer
Digitalization
Entertainment
Disinformation
Metadata
Show full item recordOther Titles
Perceptions and behaviors of law students about mobile game advertising and their gameplaysAdditional Links
https://audio.com/raupc/audio/15603Abstract
La presente investigación tiene como objetivo analizar las percepciones y comportamientos de estudiantes de onceavo y doceavo ciclo de la carrera de derecho y especialidad de Competencia y Regulación de la Universidad San Martín de Porres ante tres anuncios de juegos móviles y sus respectivos gameplays: Evony: The King's Return, Mafia City y Hero Wars. El enfoque que se utilizó fue cualitativo, haciendo uso de entrevistas semi estructuradas a 17 personas de la muestra mencionada anteriormente; los cuales fueron seleccionados en un muestreo no probabilístico de bola de nieve. Las conclusiones identificaron que la mayoría de los estudiantes perciben los anuncios de la investigación como engañosos e identifican una diferencia notoria entre el anuncio y el producto final. Donde tanto el grupo que no dudó de la veracidad de los anuncios, como el grupo que se mantuvo escéptico mostró desilusión y frustración; obteniendo una respuesta negativa. Asimismo, se resalta en la parte final de la investigación, la importancia de una regulación clara ante la publicidad de juegos móviles para evitar la competencia desleal.In this research, the objective is in analyze the perceptions and behaviors of students in the eleventh and twelfth cycle of the Law degree and the Competition and Regulation specialty at the San Martín de Porres University regarding three mobile game advertisements and their respective gameplays: Evony: The King's Return, Mafia City and Hero Wars. The approach used was qualitative, using semi-structured interviews with 17 people from the sample mentioned above; which were selected in a non-probabilistic snowball sampling. The conclusions identified that the majority of students perceive the research advertisements as misleading and identify a noticeable difference between the advertisement and the final product. Where both the group that did not doubt the veracity of the advertisements, and the group that remained skeptical, showed disappointment and frustration; getting a negative response. Likewise, the importance of clear regulation regarding mobile game advertising to avoid unfair competition is highlighted in the final part of the research.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Language
spaEmbedded videos
Collections
The following license files are associated with this item:
- Creative Commons