Percepciones sobre el aprendizaje significativo a través de la plataforma TikTok y su uso como recurso para complementar los estudios académicos en estudiantes universitarios de Lima
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2024-11-29
Metadata
Show full item recordOther Titles
Perceptions on meaningful learning through the TikTok platform and its use as a resource to complement academic studies in university students of LimaAbstract
El presente estudio se centró en las percepciones de los estudiantes universitarios de Lima sobre el aprendizaje significativo a través de la plataforma TikTok, utilizada como recurso educativo complementario. La investigación se llevó a cabo mediante un enfoque cuantitativo descriptivo, utilizando encuestas a una muestra de estudiantes de pregrado de dos universidades privadas. Los resultados revelan que TikTok, aunque inicialmente concebido como una plataforma de entretenimiento, también se percibe como una herramienta útil para el aprendizaje. Las dimensiones evaluadas incluyen la motivación, comprensión, participación activa y funcionalidad, mostrando una percepción positiva general hacia el uso de TikTok en el contexto educativo. Este estudio destaca la relevancia de integrar nuevas tecnologías en los procesos de enseñanza y aprendizaje, subrayando la capacidad de TikTok para fomentar la curiosidad y la investigación autónoma entre los estudiantes. Se concluye que, a pesar de ciertas limitaciones, TikTok tiene un impacto positivo moderado en el aprendizaje significativo, lo que sugiere su potencial como recurso educativo.This study was focused on the perceptions of university students in Lima regarding meaningful learning through the TikTok platform, used as a complementary educational resource. The research was conducted using a descriptive quantitative approach, utilizing surveys on a sample of undergraduate students from two private universities. The results reveal that TikTok, although initially conceived as an entertainment platform, is also perceived as a useful learning tool. The evaluated dimensions include motivation, comprehension, active participation, and functionality, showing a general positive perception towards the use of TikTok in the educational context. This study highlights the relevance of integrating new technologies in teaching and learning processes, underscoring TikTok’s ability to foster curiosity and autonomous research among students. It concludes that, despite certain limitations, TikTok has a moderately positive impact on meaningful learning, suggesting its potential as an educational resource.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections


