Colegio Primaria y Secundaria en el distrito de Antabamba, departamento Apurímac aplicando el énfasis de la Arquitectura Biofílica
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Mendoza Bustinza, Luz CarolinaIssue Date
2024-11-22Keywords
Institución EducativaColegio Primaria y Secundaria
Arquitectura Biofílica
Educational Institution
Primary and Secondary School
Biophilic Architecture
Metadata
Show full item recordOther Titles
Primary and Secondary School in Antabamba, Department of Apurímac applying the Emphasis of Biophilic ArchitectureAbstract
Actualmente, existe una gran demanda de calidad educativa para las personas que radican en un ámbito fuera de la capital ya que no ha existido un desarrollo equitativo en el sistema educativo peruano. Así pues, hasta el día de hoy, esta brecha educacional se consolida como una de las problemáticas más latentes del país. El tema elegido para la elaboración del presente trabajo es el desarrollo de un Proyecto Arquitectónico que corresponde a un Colegio Primaria y Secundaria, en el distrito de Antabamba, provincia de Antabamba, departamento de Apurímac, aplicando los principios de la Arquitectura Biofílica. Este proyecto pertenece a la tipología de una Institución Educativa de carácter público (entidad sin fines de lucro) la cual albergará niños y adolescentes de 6 a 17 años; y atenderá las necesidades educativas particulares de estos usuarios según la edad normativa. Asimismo, este se desarrolla haciendo énfasis en el usuario, diseñando espacios acordes a su funcionalidad y teniendo en cuenta los distintos parámetros normativos y referenciales del emplazamiento geográfico. De esta manera, se pretende generar un proyecto que permita el desarrollo de una educación integral, impactando significativamente en la vida de muchos niños del distrito de Antabamba a través de la Arquitectura.Currently, there is a great demand for quality education for people who live outside the capital, since there has not been an equitable development in the Peruvian educational system. Thus, to this day, this educational gap is consolidated as one of the most latent problems in the country. The subject chosen for the elaboration of this work is the development of an architectural project that corresponds to a Primary and Secondary School in the district of Antabamba, province of Antabamba, department of Apurimac, applying the principles of Biophilic Architecture. This project belongs to the typology of an Educational Institution of public character (non-profit entity) which will house children and adolescents from 6 to 17 years old; and will attend the particular educational needs of these users according to the normative age. Likewise, this project is developed with emphasis on the user, designing spaces according to their functionality and taking into account the different normative and referential parameters of the geographical location. In this way, it is intended to generate a project that allows the development of a comprehensive education, significantly impacting the lives of many children in the district of Antabamba through architecture.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections