Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Béjar Hinostroza, Rosario InésAdvisors
Lecca Roe, Jaime HumbertoIssue Date
2024-08-05Keywords
DanzaCultura
Escuela
Educación Artística
Aprendizaje Pedagógico
Dance
Culture
School
Artistic Education
Pedagogical Learning
Metadata
Show full item recordOther Titles
Contemporary Dance School in BarrancoAbstract
El Perú es ampliamente conocido a nivel internacional por su rica diversidad cultural. Sin embargo, es paradójico que la Educación Artística sea un ámbito que se encuentra en gran medida desatendido y con escasa prioridad en los planes educativos, sociales y culturales a nivel nacional. Entre estos, se incluyen instituciones especializadas en disciplinas como las artes visuales, la música, el teatro y la danza, siendo esta última una de las menos favorecidas. Las Escuelas de Formación Artística de Danza carecen de espacios adecuados para brindar una educación integral a los estudiantes, lo que limita su crecimiento como futuros profesionales. Por esta razón, se propone la creación de una nueva Escuela de Danza que adopte el enfoque de la Arquitectura del Movimiento. Esta escuela se diseñaría para satisfacer las necesidades físicas de los bailarines al considerar la disposición espacial en relación con los movimientos del cuerpo. Además, se buscaría generar entornos que estimulen el aprendizaje pedagógico a través de estímulos neurológicos. A pesar de todo, se sugiere que esta escuela se establezca en el distrito de Barranco. Dicho lugar es famoso por su valor histórico, artístico, cultural y su atractivo turístico dentro de la región metropolitana de Lima.Peru is internationally recognized as a country of multicultural and pluricultural wealth. Paradoxically, Artistic Education is a highly overlooked and underprioritized sector within national educational, social, and cultural plans. These plans encompass institutions dedicated to fields such as visual arts, music, theater, and dance, with the latter being one of the least privileged. The spaces provided by Dance Artistic Training Schools lack suitable environments for comprehensive student development, thus limiting their growth as professionals. Due to this, the establishment of a Dance School is proposed, employing the principles of Movement Architecture. This school would address the physical needs of performers by configuring spatial layouts based on body movements, while also creating environments that stimulate neurological responses to enhance pedagogical learning. Nevertheless, it is suggested that this school be located in the district of Barranco, renowned for its historical, artistic, cultural, and touristic character within the Lima Metropolitan area.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections