Análisis de la transmisión en vivo “Misión Posible por la educación” por ATV y UNICEF
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2025-01-16Keywords
Transmisión en vivoTecnología
Desafíos
Producción de televisión
Análisis
Técnicas de comunicación
Efectividad de los medios
Live broadcast
Technology
Challenges
Television production
Analysis
Communication techniques
Media effectiveness
Metadata
Show full item recordOther Titles
Analysis of the live broadcast “Possible Mission for Education” by ATV and UNICEFAbstract
Este trabajo de suficiencia profesional expone las competencias desarrolladas por egresados de Comunicación Audiovisual y Medios Interactivos, a través de su desempeño en la transmisión en vivo de Misión Posible por la Educación, una iniciativa que buscó mitigar las desigualdades educativas exacerbadas por la pandemia. Tras la interrupción de clases para aproximadamente seis millones de estudiantes peruanos, especialmente en zonas rurales y empobrecidas, el programa televisivo se orientó a recaudar fondos para la adquisición de tecnología y dispositivos que facilitaran el aprendizaje a distancia. En el documento se analiza el rol de los autores en la producción y ejecución de las cuatro horas de transmisión, describiendo los desafíos enfrentados y las soluciones implementadas en tiempo real. Se destacan las habilidades y conocimientos prácticos adquiridos durante su formación universitaria, que fueron clave para superar obstáculos técnicos y de organización, y asegurar la continuidad y calidad del evento en vivo.This work of professional proficiency exposes the skills developed by graduates of Audiovisual Communication and Interactive Media, through their performance in the live broadcast of Mission Possible for Education, an initiative that sought to mitigate educational inequalities exacerbated by the pandemic. After the interruption of classes for approximately six million Peruvian students, especially in rural and impoverished areas, the television program was aimed at raising funds for the acquisition of technology and devices that facilitate distance learning. The document analyzes the role of the authors in the production and execution of the four hours of transmission, describing the challenges faced and the solutions implemented in real time. The skills and practical knowledge acquired during their university training stand out, which were key to overcoming technical and organizational obstacles, and ensuring the continuity and quality of the live event.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections