Estudio de caso: Baja productividad en un área de venta digital de una compañía aseguradora de Lima, Perú (2023-2024)
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2025-01-15Keywords
ProductividadCapacitación
Configuración de procesos
Aseguradora
Productivity
Training
Process configuration
Insurance company
Metadata
Show full item recordOther Titles
Case Study: Low productivity of sales agents in an insurance company in Lima, Peru (2023-2024)Abstract
El presente trabajo tiene como objetivo principal identificar los factores que influyen en la baja productividad de los agentes de ventas de una empresa aseguradora y proponer alternativas efectivas para mejorar su desempeño. Para ello, se realizó un análisis del contexto organizacional, incluida la evaluación de factores internos y externos que afectan la operación de la empresa. Se revisaron documentos internos relevantes y se llevaron a cabo entrevistas a distintos miembros del personal, lo que permitió recoger sus experiencias y percepciones. Los resultados evidenciaron que la baja productividad se debe a varios factores clave, entre ellos, la falta de capacitación continua, la insuficiencia de recursos tecnológicos y problemas de motivación. Estos hallazgos subrayan la necesidad de implementar estrategias de formación integral y mejorar las condiciones de trabajo, lo que podría resultar en un aumento significativo en el desempeño de los agentes. Este trabajo destaca la importancia de un abordaje integral para fomentar un entorno laboral más productivo y motivador.The main objective of this work is to identify the factors that influence the low productivity of sales agents of an insurance company and to propose effective alternatives to improve their performance. For this, an analysis of the organizational context was carried out, including the evaluation of internal and external factors that affect the operation of the company. Relevant internal documents were reviewed and interviews were carried out with different staff members, which allowed us to collect their experiences and perceptions. The results showed that low productivity is due to several key factors, including lack of continuous training, insufficient technological resources and motivation problems. These findings underscore the need to implement comprehensive training strategies and improve working conditions, which could result in a significant increase in agent performance. This work highlights the importance of a comprehensive approach to foster a more productive and motivating work environment.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections