Propuesta de Mejora Estratégica en Marketing Digital para Aumentar la Competitividad de Zuma Sport
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Lozano Gil, Juan AlbertoIssue Date
08/01/25Keywords
Marketing digitalCompetitividad
SEO (Optimización para motores de búsqueda)
Estrategias de marketing
Digital marketing
Competitiveness
SEO (Search Engine Optimization)
Marketing strategies
Metadata
Show full item recordOther Titles
Strategic Improvement Proposal in Digital Marketing to Enhance the Competitiveness of Zuma SportAbstract
El presente trabajo propone una mejora estratégica en el marketing digital de Zuma Sport EIRL, una empresa peruana dedicada a la importación y comercialización de productos deportivos. A través del análisis interno y externo de la organización, se identificó que la dependencia exclusiva de las redes sociales y la publicidad pagada está afectando negativamente su competitividad. Se evaluaron diversas alternativas, como la diversificación de canales digitales, la implementación de marketing de contenidos y la optimización de SEO, con el objetivo de incrementar el alcance de la empresa y mejorar el retorno de inversión en marketing. Se concluye que una estrategia de marketing digital más diversa y personalizada permitirá a Zuma Sport no solo mejorar su posicionamiento en el mercado, sino también captar y retener una base de clientes más amplia.This Professional Sufficiency Work proposes a strategic improvement in the digital marketing of Zuma Sport, a Peruvian company dedicated to the commercialization of sports goods. Through an internal and external analysis of the organization, it was identified that the exclusive reliance on social media and paid advertising is negatively affecting its competitiveness. Various alternatives were evaluated, such as the diversification of digital channels, the implementation of content marketing, and SEO optimization, with the aim of increasing the company's reach and improving the return on marketing investment. It is concluded that a more diverse and personalized digital marketing strategy will allow Zuma Sport not only to improve its market positioning but also to attract and retain a broader customer base.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Marketing Online: presentación del curso de MarketingUnknown author (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2013-04-29)Acceso restringido
-
Marketing Online - De las 4 P a las 4C DEL Marketing con audio: foro 2Unknown author (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2011)Acceso restringido
-
Marketing - versión A. MTA1. Entorno de MarketingUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC) (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2014-11-30)Acceso restringido