Optimización del proceso de registro para mejorar la experiencia del cliente y la competitividad en empresas Fintech: El caso de Kambista
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Del Castillo Pinto, Carlos AlfonsoIssue Date
2025-01-07Keywords
KambistaFintech
Cambio de divisas
Digital
Usuarios
Competitividad
Desconfianza
Proceso de registro
Innovación
Mercado digital
Casas de cambio
Segmento de usuarios
Facturación
Estrategia
Crecimiento
Metadata
Show full item recordOther Titles
Optimization of the Registration Process to Improve Customer Experience and Competitiveness in Fintech Companies: The Case of KambistaAbstract
El presente trabajo de suficiencia profesional analiza a Kambista, una fintech peruana fundada en diciembre de 2016, especializada en el cambio de divisas digital. Cuenta con más de 260,000 usuarios y se ha posicionado en los últimos años como líder en el mercado. Sin embargo, la empresa enfrenta desafíos significativos, tales como la fuerte competencia de casas de cambio digitales y la desconfianza de ciertos segmentos de usuarios, principalmente adultos mayores. Además, el proceso de registro es complejo para varios de ellos, lo que ha resultado en una disminución del número de clientes activos. Este trabajo identifica los elementos clave que impactan la experiencia del usuario y propone soluciones para mejorar la confianza y simplificar el proceso de registroThis professional sufficiency work analyzes Kambista, a Peruvian Fintech founded in December 2016, specializing in digital currency exchange. It has more than 260,000 users. Kambista has positioned itself as a market leader in recent years. However, the company faces significant challenges, such as strong competition from digital exchange houses and distrust from certain user segments, primarily older adults. Additionally, the registration process is complex for many of them, leading to a decrease in the number of active customers. This work identifies key elements that impact the user experience and proposes solutions to enhance trust and simplify the registration process.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections