Propuesta de innovación para fomentar la interacción social en estudiantes de primer grado a través de sesiones de aprendizaje en base al juego
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2024-12-11
Metadata
Show full item recordOther Titles
Innovation proposal to promote social interaction through play in first grade students.Abstract
La presente propuesta de innovación tiene como objetivo principal fomentar la interacción social en estudiantes de primer grado a través de sesiones de aprendizaje en base al juego. De esta manera comprobar que la interacción social es clave para el desarrollo integral de los niños. Este proyecto plantea al juego como medio para que los niños puedan desarrollar distintas habilidades sociales de forma espontánea y natural. A partir de la identificación del problema se diseñaron sesiones de aprendizaje basadas en el juego para diversificar las opciones de juego y facilitar la integración de estudiantes en el recreo. La propuesta de innovación presentó tres fases. Los hallazgos preliminares hasta la mitad de la fase dos, permitieron observar pequeños cambios positivos en la interacción social entre los estudiantes. Estos avances proporcionan un panorama alentador sobre esta propuesta por lo que se recomienda aplicarlo en su totalidad en un futuro.The main objective of this innovation proposal is to promote social interaction between first grade primary school students through game-based learning sessions.In this manner to prove that social interaction is a key factor for their development. This proposal presents games as a medium for spontaneous and natural development of social abilities in children. Starting from the identification of a problem, game-based learning sessions were designed in order to diversify options for play and to better social relations within the group. This innovation proposal was divided into three phases. Preliminary findings up to the halfway mark of phase two allow us to observe positive changes in social interaction between students. These findings give a positive outlook for this proposal, it is recommended that it be implemented in the future.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections