Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2024-11-26Keywords
PublicidadCampaña
Audiovisual
Narrativa
Tecnologías
Crema Cien
Chat 100
Plaza Vea
Mujer
Violencia
Stories
Advertising
Campaign
Audiovisual
Narrative
Technologies
Crema 100
Women
Violence
Metadata
Show full item recordAbstract
Las campañas publicitarias no solo promueven productos, sino que también abordan problemáticas sociales. Un ejemplo es la campaña “Cien” de Plaza Vea, que utiliza un producto ficticio para conectar con mujeres afectadas por violencia de género. Dirigida a los niveles socioeconómicos B y C, la campaña integra herramientas digitales, como códigos QR y enlaces en vídeos de redes sociales, que facilitan el acceso privado al Chat 100 del Ministerio de la Mujer, un servicio de apoyo para víctimas de violencia de género en el Perú. Este estudio tiene como objetivo analizar la narrativa de las piezas publicitarias de “Cien” y evaluar el lenguaje audiovisual y las tecnologías utilizadas. Se busca validar competencias profesionales, mostrando cómo el diseño estratégico de elementos audiovisuales busca influir en la audiencia y reflexionar sobre el papel activo de las marcas respecto a las problemáticas sociales, fundamentado en las teorías de Bordwell, Thompson y Campbell.Advertising campaigns not only promote products, but also address social issues. An example is Plaza Vea’s “Cien” campaign, which uses a fictional product to connect with women affected by gender-based violence. Targeted at socioeconomic levels B and C, the campaign integrates digital tools, such as QR codes and links in social media videos, facilitating private access to the Chat 100 service from the Ministry of Women, which supports victims of gender-based violence in Peru. This study aims to analyze the narrative of the “Cien” advertising pieces and evaluate the audiovisual language and technologies employed. The aim is to validate professional competences, showing how the strategic design of audiovisual elements seeks to influence the audience and reflect on the active role of brands in relation to social issues, grounded in the theories of Bordwell, Thompson, and Campbell.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections