Conocimiento ambiental, escepticismo ecológico y preocupación por la salud en relación con la intención de compra ecológica de productos cosméticos ecológicos
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Veliz Chumbiauca, Tulia PalmiraIssue Date
2024-10-05Keywords
Cosmética ecológicaConocimiento ambiental
Escepticismo ecológico
Preocupación por la salud
Organic cosmetics
Environmental knowledge
Green skepticism
Health concern
Metadata
Show full item recordOther Titles
Environmental knowledge, green skepticism, and health concern in relation to green purchase intention for green cosmetic productsAbstract
Este estudio se enfoca en el análisis cuantitativo relacional mediante un enfoque transversal y correlacional, explorando la conexión entre variables clave en el contexto de la adopción de cosméticos verdes por mujeres de 23 a 45 años en Lima metropolitana y Callao. Se llevó a cabo un estudio donde se seleccionó una muestra de 400 mujeres mediante un método no probabilístico por conveniencia. En este contexto, se aplicaron encuestas utilizando cuestionarios virtuales adaptados para evaluar el conocimiento ambiental, el escepticismo verde, la preocupación por la salud y la intención de compra ecológica. Este estudio contribuirá al entendimiento de las motivaciones detrás de las decisiones de compra de cosméticos verdes, brindando información valiosa para la industria y la investigación ambiental.This study focuses on quantitative relational analysis through a cross-sectional and correlational approach, exploring the connection between key variables in the context of the adoption of green cosmetics by women aged 23 to 45 years in metropolitan Lima and Callao. A study was carried out where a sample of 400 women was selected using a non-probabilistic method for convenience. In this context, surveys were applied through virtual questionnaires adapted to evaluate environmental knowledge, green skepticism, concern for health and green purchase intention. This study will contribute to the understanding of the motivations behind green cosmetics purchasing decisions, providing valuable information for industry and environmental research.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections