EL IMPACTO DE LA POST PRODUCCIÓN Y LAS ESTRATEGIAS DE POSICIONAMIENTO DE ARTISTAS INDIE DE ROCK Y POP EN EE.UU. EN LA DIFUSIÓN ARTÍSTICA INDEPENDIENTE DE LA CIUDAD DE LIMA (2010 - 2022)
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Choque Tito, Jhon ManuelIssue Date
21/10/24Keywords
Producción MusicalDifusión artística
Escena independiente
Industria musical
Musical production
Artistic diffusion
Independent scene
Music industry
Metadata
Show full item recordOther Titles
The impact of post production and positioning strategies of indie rock and pop artists in the USA on the independent artistic diffusion of the city of Lima (2010 - 2022)Abstract
La presente investigación se compone a raíz de una problemática percibida en la escena musical peruana, la cual es la toma de decisiones ineficientes por parte de muchos artistas que al no comprender cómo se generan los diversos negocios luego de la etapa de la post producción de un material musical y cuáles son las diversas estrategias o métodos de difusión artística más tentativos que podrían ser de utilidad en el contexto del rock y pop nacional, caen en un bucle de malas decisiones que terminan opacando a potenciales artistas en la escena local. Por ello, el objetivo de esta investigación es informar y presentar propuestas que vayan dirigidas a un mejor desarrollo en la rentabilidad y difusión de artistas peruanos. Para lograrlo, la metodología usada fue la de recolección de datos de interés que junto a una serie de entrevistas a productores musicales de relevancia y artistas de la escena del rock y pop peruano desarrollaron la cuestión planteada en dicho trabajo. Así mismo, la tesis se desarrolla alrededor de diversos sucesos y tendencias presentes en los géneros musicales del rock y pop de la industria musical estadounidense, donde se analiza el comportamiento de diversos actores presentes en la creación de un contenido musical profesional propio de los géneros mencionados dentro del medio musical de ambos países, las diversas interacciones con el público de cada entorno y su contexto cultural determinado, todo estudiado desde una perspectiva analítica y propositiva, ya que se ahonda en un tópico de gran relevancia como lo es el aspecto de la rentabilidad del emprendimiento musical para el correcto desarrollo de su sostenibilidad en la escena musical peruana.The present investigation is composed because of problem perceived in the Peruvian music scene, which is the making of inefficient decisions by many artists who, by not understanding how various businesses are generated after the post-production stage of musical material and what are the various most tentative strategies or methods of artistic dissemination that could work in the context of national rock and pop, fall into a loop of bad decisions that end up overshadowing potential artists on the local scene. Therefore, the objective of this research is to inform and present proposals that are aimed at better development in the profitability and dissemination of Peruvian artists. To achieve this, the methodology used was to collect data of interest that, together with a series of interviews with highly relevant music producers and musicians from the Peruvian rock and pop scene, developed the question raised in said work. Likewise, the thesis is developed around various events and trends present in the rock and pop musical genres of the American music industry, and the behavior of various actors present in the creation of professional musical content typical of the genres is analyzed. Within the musical environment of both countries, the various interactions with the public of each environment and its specific cultural context, studied form an analytical and propositional perspective, since it delves into a highly relevant topic such as the aspect of the profitability of the musical entrepreneurship for the correct development of its sustainability in the Peruvian music scene
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections