Transformación Digital y su influencia en la Motivación Laboral en los colaboradores de las empresas de Retail Farmacéutico en Lima Metropolitana 2023
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
VALDIVIA TRUJILLO, ROSALILIIssue Date
2024-04-13Keywords
Transformación digitalMotivación laboral
Retail farmacéutico
Influencia
Digital transformation
Work motivation
Pharmaceutical retail
Influence
Metadata
Show full item recordAbstract
La presente investigación tiene como objetivo analizar la influencia de Transformación Digital en la Motivación Laboral de los colaboradores de empresas Retail Farmacéuticas en Lima Metropolitana durante el año 2023.Considerando ello, el análisis de la información se realizó empleando un enfoque cuantitativo con un diseño no experimental transversal, al analizar las variables en año en específico, y de alcance correlacional-causal. Para ello, se realizaron encuestas de opinión a una muestra compuesta por 371 colaboradores de las 6 principales cadenas de farmacias presentes en Lima Metropolitana. La encuesta empleada cuenta con un total de 37 preguntas, compuestos por 4 preguntas de filtro, 18 ítems sobre la Motivación Laboral y 15 ítems sobre la Transformación Digital, evaluados todos ellos a través de una escala de Likert de 5 alternativas. Las respuestas obtenidas fueron registradas en Microsoft Excel y procesadas a través de IBM SPSS Statistics (versión 29), con la finalidad de realizar el análisis inferencial de los datos. Los resultados demuestran que la Transformación Digital ejerce una influencia significativa y positiva en la Motivación Laboral al contar con un p-valor inferior a 0.001 y considerando un nivel de significancia (α) de 0.05; asimismo, se determinó que tiene una correlación positiva muy fuerte al contar con un Coeficiente de Correlación de Pearson de 0.844.The objective of this research is to analyze the influence of Digital Transformation on the Work Motivation of employees in Retail Pharmaceutical companies in Metropolitan Lima during the year 2023. The study employs a quantitative approach with a non-experimental, cross-sectional design, focusing on the analysis of variables in a specific year and having a correlational-causal scope. Surveys were conducted among a sample of 371 employees from the six main pharmacy chains in Metropolitan Lima. The survey, consisting of 37 questions, includes 4 filter questions, 18 items on Work Motivation, and 15 items on Digital Transformation, all assessed using a Likert scale with 5 alternatives. Responses were recorded in Microsoft Excel and analyzed using IBM SPSS Statistics (version 29) for inferential data analysis. Results indicate that Digital Transformation significantly and positively influences on Work Motivation, with a p-value less than 0.001 at a significance level (α) of 0.05. Additionally, a very strong positive correlation was identified with a Pearson Correlation Coefficient of 0.844.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections