Moda y sostenibilidad: predictores de la intención de compra en un mercado emergente
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Munayco Abanto, Lucia VanessaIssue Date
2024-08-14Keywords
Moda sostenibleBoca a boca electrónico
Conciencia de la moda
Confianza
Intención de compra
Mercado emergente
Preocupación ambiental
Sustainable fashion
E-wom
Fashion consciousness
Trust
Purchase intention
Emerging market
Environmental concern
Metadata
Show full item recordOther Titles
Fashion and sustainability: predictors of purchase intention in an emerging marketAbstract
El estudio tuvo como objetivo explicar la influencia de la preocupación ambiental y la conciencia de moda en el boca a boca electrónico y la actitud para lograr la confianza del consumidor con un efecto final en la intención de compra dentro del rubro de moda sostenible. Se analizaron un total de 420 respuestas válidas de hombres y mujeres con conocimiento de moda sostenible dentro del mercado peruano, mediante el uso del Modelo de Ecuaciones Estructurales por Mínimos Cuadrados Parciales (PLS-SEM). Dentro de los hallazgos, se comprobó que la actitud tiene una influencia determinante en la confianza y esta a su vez, tiene un efecto significativo en la intención de compra de moda sostenible. Por otro lado, el estudio contribuye a extender el conocimiento en el ámbito de la moda sostenible a partir de variables poco estudiadas en el sector tales como la conciencia de moda y la preocupación ambiental. Las implicancias teóricas y prácticas de esta investigación pueden ser utilizadas por académicos y gerentes de marketing que busquen desarrollar una conexión adecuada con sus consumidores a través de estrategias específicas en el sector.The study aimed to explain the influence of environmental concern and fashion consciousness on electronic word of mouth and attitude to achieve consumer trust with a final effect on purchase intention within the sustainable fashion sector. A total of 420 valid responses from men and women with knowledge of sustainable fashion within the Peruvian market were analyzed, using the Partial Least Squares Structural Equations Model (PLS-SEM). Among the findings, it was proven that attitude has a determining influence on trust and this, in turn, has a significant effect on the intention to purchase sustainable fashion. On the other hand, the study contributes to expanding knowledge in the field of sustainable fashion based on variables little studied in the sector such as fashion consciousness and environmental concern. The theoretical and practical implications of this research can be used by academics and marketing managers seeking to develop an appropriate connection with their consumers through specific strategies in the sector.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessLanguage
spaDescription
Posible publicación en revistas indexadasCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess