Las características de la Orientación Emprendedora Internacional en las empresas exportadoras de confecciones de alpaca participantes en la feria Perú Moda Deco durante el periodo 2019-2023
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Eguiguren Eguiguren, GermánIssue Date
2024-08-21Keywords
Orientación Emprendedora InternacionalProactividad
innovación
Toma de riesgos
Autonomía
Agresividad competitiva
Confecciones de alpaca
Perú Moda Deco
International Entrepreneurial Orientation
Proactivity
innovation
risk taking
Autonomy
Competitive aggressiveness
Alpaca clothing
Peru Moda Deco
Metadata
Show full item recordOther Titles
The characteristics of the International Entrepreneurial Orientation in alpaca clothing exporting companies participating in the Perú Moda Deco fair, during the period 2019-2023Abstract
La Orientación Emprendedora Internacional (OEI) está conformada por características como la innovación, proactividad, toma de riesgos, autonomía y agresividad competitiva, que desarrollan las empresas cuando deciden ingresar a nuevos mercados extranjeros. En la presente investigación se estableció como objetivo principal comprender las características de la “Orientación Emprendedora Internacional” en las empresas exportadoras de confecciones de alpaca participantes en la feria Perú Moda Deco durante el periodo 2019-2023. Asimismo, se planteó como hipótesis principal que se comprende que las características de la Orientación Emprendedora Internacional contribuyeron en las empresas exportadoras de confecciones de alpaca participantes en la feria Perú Moda Deco durante el periodo 2019-2023 cuando ingresaron a nuevos mercados internacionales. En cuanto a la metodología utilizada para el desarrollo de la tesis se utilizó un enfoque cualitativo, siguiendo los lineamientos de un alcance descriptivo y un diseño metodológico de Teoría Fundamentada. Asimismo, se utilizó como técnica las entrevistas en profundidad y el software de análisis de datos cualitativo ATLAS.ti (Versión 24) para el procesamiento de la información. Por otro lado, es relevante precisar que se encontró como resultado principal que las características de la OEI fueron desarrolladas por las empresas analizadas cuando ingresaron a nuevos mercados en el extranjero, destacando las empresas comprenden y tienen mayor conocimiento de las características innovación, proactividad y toma de riesgos. Finalmente, se concluye que desarrollar las características de la OEI resulta conveniente y relevante para las empresas peruanas de este sector que buscan ingresar a nuevos mercados, puesto que les permite estar mejor preparadas para aprovechar las oportunidades de nuevos mercados en el exterior y superar los obstáculos propios de la internacionalización.International Entrepreneurial Orientation (IEO) is made up of characteristics such as innovation, proactivity, risk taking, autonomy and competitive aggressiveness, which companies develop when they decide to enter new foreign markets. In this research, the main objective was to understand characteristics of the “International Entrepreneurial Orientation” in alpaca clothing exporting companies participating in Perú Moda Deco fair during the period 2019-2023. Likewise, the main hypothesis was that “it is understood that the characteristics of the International Business Orientation contributed to the fact that alpaca clothing exporting companies participating in the Peru Moda Deco fair during the period 2019-2023 entered new international markets”. Regarding the methodology, a qualitative approach was used, following the guidelines of a descriptive scope and a Grounded Theory methodological design. Besides, interviews were used as a technique and the qualitative data analysis software ATLAS.ti (Version 24) was used for information processing. On the other hand, it is relevant to specify that the main result was that characteristics of the IEO were developed by the companies analyzed when they entered new markets abroad, highlighting companies that understand and have greater knowledge of characteristics such as innovation, proactivity and risk taking. Finally, it is concluded that developing the characteristics of the IEO is convenient and relevant for Peruvian companies in this sector that seek to enter new markets, since it allows them to be better prepared to take advantage of the opportunities of new markets abroad and overcome obstacles. related to internationalization.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections