Juego de ajedrez multijugador 3d en realidad aumentada con uso de Vuforia y Blender
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Wong Durand, Sandra AnalíaBarrientos Padilla, Alfredo
Issue Date
2024-09-16
Metadata
Show full item recordOther Titles
3D Multiplayer Chess Game in Augmented Reality using Vuforia and BlenderAbstract
En el presente proyecto el objetivo es implementar un videojuego de ajedrez para dispositivos móviles Android utilizando realidad aumentada y modelos 3D. Con este fin, el desarrollo del videojuego móvil estará orientado a permitir la interacción de un jugador contra otro de forma remota, el cual se logrará utilizando el motor de desarrollo Unity y Vuforia para características de realidad aumentada. La implementación del videojuego nos permitirá proyectar un tablero de ajedrez virtual en una superficie del mundo real donde los jugadores podrán manipular las piezas desde las pantallas de sus dispositivos móviles. El análisis y la interpretación de la investigación acerca de las tecnologías para el uso de realidad aumentada en dispositivos móviles, conectividad entre dispositivos y modelado 3D serán fundamentales para el desarrollo correcto de las funciones que se utilizarán en el proyecto en desarrollo. Finalmente, la implementación, despliegue y validación del videojuego estará orientado para el entretenimiento del usuario por medio de realidad aumentada, requiriendo ser como único paso la instalación manual para el usuario y que las configuraciones de la aplicación se realicen de manera automática.In this project the objective is to implement a chess video game for Android mobile devices using augmented reality and 3D models. To this end, the development of the mobile video game will be aimed at allowing interaction of one player against another remotely, which will be achieved using Unity and Vuforia engines for augmented reality features. The implementation of the video game will allow us to project a virtual chess board on a real-world surface where players will be able to manipulate the pieces from the screens of their mobile devices. The analysis and interpretation on the investigation of technologies of augmented reality on mobile devices, connectivity between devices and 3D modeling will be essential for the correct development of the functions that will be used in the project under development. Finally, the implementation, deployment and validation of the video game will be oriented towards user entertainment through augmented reality, requiring the only step to be manual installation for the user and for the application configurations to be carried out automatically.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections