Relación entre estilos de liderazgo y compromiso organizacional en tres agencias de trade marketing del retail moderno peruano, 2023
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
García Huby, SantiagoIssue Date
24-08-07Keywords
liderazgo transaccionalliderazgo transformacional
liderazgo laissez-faire
compromiso organizacional
agencias de trade marketing
transactional leadership
transformational leadership
laissez-faire leadership
organizational commitment
trade marketing agencies
Metadata
Show full item recordOther Titles
Relationship between leadership styles and organizational commitment in three trade marketing agencies of modern Peruvian retail, 2023Abstract
La presente investigación tiene como objetivo principal determinar la relación entre las variables estilos de liderazgo y compromiso organizacional en tres agencias de trade marketing del retail moderno peruano, 2023. En la investigación se analizaron los siguientes estilos de liderazgo: transaccional, transformacional y laissez-faire. Para lograr el objetivo, se ha empleado una metodología cuantitativa no probabilística con alcance correlacional. Se aplicó un instrumento a 300 colaboradores de las agencias Touch Perú, Grupo Lucky y Soft Group, que tienen entre 18 a 45 años, y laboran como impulsores, promotores de ventas, embajadores de marcas y mercaderistas en tiendas especializadas, tiendas por departamento y supermercados a nivel nacional. Se utilizó el software SPSS como herramienta de análisis de la presente investigación. Los resultados obtenidos confirman que existe una correlación entre las variables de estilos de liderazgo y compromiso organizacional en las tres agencias de trade marketing. Asimismo, los estilos de liderazgo transaccional y liderazgo transformacional son los predominantes y tienen una correlación positiva con el compromiso organizacional. Los hallazgos obtenidos de esta investigación aportan evidencia para las agencias de trade marketing, respecto a los beneficios de estimular el compromiso organizacional en los colaboradores, lo que resultaría lograr mejores resultados en equipo y mayores beneficios para la empresa.The main objective of this research is to determine the relationship between the variables leadership styles and organizational commitment in three trade marketing agencies of modern Peruvian retail, 2023. The following leadership styles were analyzed: transactional, transformational and laissez-faire. To achieve the objective, a non-probabilistic quantitative methodology with correlational scope was used. An instrument was applied to 300 employees of the agencies Touch Peru, Grupo Lucky and Soft Group, who are between 18 and 45 years old, and work as promoters, sales promoters, brand ambassadors and merchandisers in specialized stores, department stores and supermarkets nationwide. SPSS software was used as an analysis tool for this research. The results obtained confirm that there is a correlation between the variables of leadership styles and organizational commitment in the three trade marketing agencies. Likewise, transactional leadership and transformational leadership styles are predominant and have a positive correlation with organizational commitment. The findings obtained from this research provide evidence for trade marketing agencies, regarding the benefits of stimulating organizational commitment in employees, which would result in better team results and greater benefits for the company.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections