Apariencia visual e información, percepción de riesgo del COVID-19 y la intención de compra de menús online en Lima Metropolitana
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Corrales Dextre, Patricio AlfonsoIssue Date
2024-01-22Keywords
Apariencia visualInformación disponible
Percepción del riesgo asociado al Covid19
Intención de compra
Visual appearance
Available information
Perception of risk associated with Covid19
Purchase intention
Metadata
Show full item recordOther Titles
Visual appearance and information, risk perception of COVID-19 and the intention to purchase menus online in Metropolitan LimaAbstract
El objetivo principal de la presente investigación consistió en determinar la relación entre la apariencia visual, la información disponible, la percepción del riesgo del Covid19 y la intención de compra de menús online en la ciudad de Lima Metropolitana. Para ello, se empleó una metodología de enfoque cuantitativo, con un alcance descriptivo-correlacional y un diseño no experimental. En el estudio, participaron un total de 315 individuos que fueron seleccionados mediante un muestreo por cuotas. La muestra se dividió en 10 subgrupos, cada uno correspondiente a uno de los 10 distritos que conforman las zonas 6 y 7 de la ciudad de Lima Metropolitana. El estudio encontró que la muestra estaba compuesta por un 52,4% de hombres y un 47,6% de mujeres, con la mayoría en el rango de edad de 20 a 29 años (32,7%). La mayoría de los participantes eran solteros (70,2%) y empleados (66,3%), y el 20,3% reportó ingresos de entre 3000 a 4000 soles. Los análisis estadísticos revelaron una correlación significativa y positiva entre la apariencia visual, la información del menú y la percepción del riesgo de COVID-19 con la intención de compra de menús en línea. Los valores de correlación fueron rho = 0.660, sig. < 0.05; rho = 0.669, sig. < 0.05; y r = 0.336, sig. < 0.05, respectivamente. Se concluyó que existe relación entre las variables apariencia visual, la información del menú y percepción de riesgo del covid-19 con la intención de compra de menús online en Lima metropolitana.The main objective of this research was to determine the relationship between visual appearance, available information, COVID-19 risk perception, and the intention to purchase menus online in the metropolitan city of Lima. A quantitative methodology was employed with a descriptive-correlational approach and a non-experimental design. A total of 315 individuals participated in the study, who were selected through a quota sampling method. The sample was divided into 10 subgroups, each corresponding to one of the 10 districts that make up zones 6 and 7 of the metropolitan city of Lima. The study found that the sample was composed of 52.4% men and 47.6% women, with the majority in the age range of 20 to 29 years (32.7%). The majority of the participants were single (70.2%) and employed (66.3%), and 20.3% reported incomes between 3000 to 4000 soles. Statistical analyses revealed a significant and positive correlation between visual appearance, menu information, COVID-19 risk perception, and the intention to purchase menus online. The correlation values were rho = 0.660, sig. < 0.05; rho = 0.669, sig. < 0.05; and r = 0.336, sig. < 0.05, respectively. It was concluded that there is a relationship between visual appearance, menu information, COVID-19 risk perception, and the intention to purchase menus online in metropolitan Lima.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections