Mejora en la gestión y toma de decisiones estratégicas para la promoción y masificación del Futbol Playa a nivel nacional post pandemia
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Moscoso Zambrano, Renzo MauricioIssue Date
2024-09-18
Metadata
Show full item recordOther Titles
Improvement in management and strategic decision-making for the promotion and massification of Beach Soccer at the national level post-pandemicAbstract
En el presente trabajo de suficiencia profesional se busca mejorar la gestión y la toma de decisiones estratégicas para la promoción y masificación del fútbol playa a nivel nacional. Analizaremos las principales variables consideradas por dicho deporte para contribuir de mejor manera el desarrollo y la gestión en el país. Además, se pretende demostrar que promoción y masificación de fútbol playa podría brindar una mayor solución a los problemas, enfocados en el desarrollo de la gestión deportiva, operativa, financiera y comercial. En este sentido, se plantean soluciones, que permitan contribuir con la expansión del fútbol playa en distintos departamentos del país, optimizando la gestión y desarrollando estrategias innovadoras. La metodología de estudio empleada para el presente trabajo es cualitativa, que involucra la recopilación de datos a través de entrevistas con expertos en los temas mencionados. La investigación profundiza la masificación y promoción del fútbol playa en las regiones del país. En base a esta investigación se ha logrado elegir una alternativa de solución, que implica el Programa de Festivales y clínicas deportivas en una zona específica del país. Esto debido a que se alinean con los objetivos de la organización, que tiene como ventajas la masificación y promoción del fútbol playa, el desarrollo personal y social y sobre todo la implementación a corto/mediano plazo del programa. Considerando que esta problemática tiene implicancias financieras, operativas, recursos humanos y deportivas en la Federación Peruana de Fútbol. Esto conlleva finalmente, a que se promueva el fútbol playa en el Perú.This professional proficiency work seeks to improve management and strategic decision-making for the promotion and massification of beach soccer at the national level. We will analyze the main variables considered by said sport to better contribute to the development and management in the country. Furthermore, it is intended to demonstrate that the promotion and massification of beach soccer could provide a greater solution to the problems, focused on the development of sports, operational, financial and commercial management. In this sense, solutions are proposed that allow us to contribute to the expansion of beach soccer in different departments of the country, optimizing management and developing innovative strategies. The study methodology used for this work is qualitative, which involves the collection of data through interviews with experts on the aforementioned topics. The research deepens the massification and promotion of beach soccer in the regions of the country. Based on this research, an alternative solution has been chosen, which involves the Program of Festivals and sports clinics in a specific area of the country. This is because they align with the objectives of the organization, which has the advantages of massification and promotion of beach soccer, personal and social development and, above all, the short/medium term implementation of the program. Considering that this problem has financial, operational, human and sports resources implications in the Peruvian Football Federation. This ultimately leads to the promotion of beach soccer in Peru.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections