Gestión estratégica de crecimiento para una empresa concesionaria de alimentos en Cerro de Pasco
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2024-09-13Keywords
Estrategia de crecimientoEstrategia comercial
Propuesta de valor
Marketing digital
Growth strategy
Business strategy
Value proposition
Digital marketing
Metadata
Show full item recordOther Titles
Strategic Growth Management for a food concession company in Cerro de PascoAbstract
La gestión estratégica para una empresa concesionaria de alimentos en Cerro de Pasco, aborda como problema principal la ausencia de una estrategia de crecimiento que repercute en diversas áreas de la empresa. Se identifican la concentración de poderes en la gerencia general y la falta de capacidad para gestionar el crecimiento debido a la ausencia de objetivos de ventas definidos. Para abordar esta problemática, se propone como solución contratar un especialista comercial que alinee las estrategias de venta, con el expertise necesario para desarrollar y ejecutar estrategias comerciales enfocadas a los objetivos de la empresa. El resultado esperado después de la implementación de la solución propuesta es que La Concesionaria incremente su margen de utilidad neta en un periodo propuesto de cinco meses, mejorando su rentabilidad y participación en el mercado.Strategic management for a food concession company in Cerro de Pasco addresses the main problem of the lack of a growth strategy that has a negative impact on various areas of the company. A concentration of power in the general management and a lack of capacity to manage growth due to the absence of defined sales objectives are identified. To address this issue, the solution proposed is to hire a sales specialist who can align sales strategies, with the necessary expertise to develop and execute business strategies focused on the company's objectives. The expected outcome after implementing the proposed solution is that La Concesionaria will increase its net profit margin within a proposed period of five months, improving its profitability and market share.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections