Análisis de la desaceleración en el crecimiento de la facturación en los últimos cuatro años de la empresa E2E Solutions S.A.C. en Lima Metropolitana
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2024-07-24Keywords
Reestructuración organizacionalexpansión de mercado
fidelización de clientes
análisis de datos
PYME de servicios
eficiencia operativa
Organizational restructuring
market expansión
customer loyalty
data análisis
service SME
operational efficiency
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo de suficiencia profesional (TSP) analiza la estructura organizacional y operativa de E2E Solutions S.A.C., una empresa peruana dedicada a proyectos de análisis de datos, fundada en 2016. La empresa enfrenta desafíos como aumentar su facturación anual en un 20%, expandirse a Chile y Bolivia, y mejorar la fidelización de clientes. Se utiliza el análisis PESTEL y las cinco fuerzas de Porter para evaluar el entorno externo y competitivo. Se propone tres alternativas de solución: Reestructuración organizacional, creación de departamentos específicos de ventas y marketing, e implementación de un marco normativo de procesos para optimizar la eficiencia operativa y la capacidad de respuesta en un mercado en evolución.The present professional sufficiency project (TSP) analyzes the organizational and operational structure of E2E Solutions S.A.C., a Peruvian company dedicated to data analysis projects, founded in 2016. The company faces challenges such as increasing its annual revenue by 20%, expanding into Chile and Bolivia, and improving customer loyalty. The PESTEL analysis and Porter's Five Forces are used to evaluate the external and competitive environment. Three solution alternatives are proposed: organizational restructuring, the creation of specific sales and marketing departments, and the implementation of a regulatory framework for processes to optimize operational efficiency and responsiveness in an evolving market.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections