Estrategia digital de implementación del Centro de Idiomas en las instituciones educativas de Laureate Perú.
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Cruzado Valdivia, Rayza MilagrosAdvisors
Vidurrizaga Costa, Rosario MarcelaIssue Date
2024-07-24
Metadata
Show full item recordOther Titles
Digital strategy for the implementation of the Language Center in Laureate Perú educational institutions.Abstract
En el Perú, La Superintendencia Nacional de Educación Superior Universitaria (Sunedu), viene exigiendo a todo aquel estudiante universitario el requisito de segundo idioma para el egreso. Con esta ley el gobierno se asegura de promover el mejoramiento de la calidad educativa de las universidades. Al estar en un entorno globalizado, los universitarios, eligen aprender el inglés para cumplir con este requerimiento. Los estudiantes no cuentan con tiempo suficiente para sus actividades universitarias, personales y trasladarse a recibir las clases de inglés que les permitirán cumplir con uno de los requisitos de egreso. En ese sentido, este proyecto expone la expansión del centro de idiomas online de la UPC creado en el 2019 a toda la red educativa LAUREATE PERÚ. El objetivo principal es implementar un modelo educativo que permite a los alumnos tomar clases de inglés desde cualquier dispositivo o lugar y ayudarlos a cumplir el requisito de segundo idioma de manera automática dada la integración del curso de inglés con la plataforma Blackboard disponible en el aula virtual de su carrera. La metodología contó con base que partió del análisis estratégico del público objetivo; alumnos UPC, UPN y Cibertec. El plan creativo dio lugar al concepto central que internamente llamamos "convenio" y manifiesta la unión de las tres instituciones para brindar un mejor servicio a todo el alumnado. Los resultados de la campaña superaron la meta planteada. Se logó un sobrecumplimiento de más del 12.5% en la cantidad de matrículas, así como un incremento del 10.5% en seguidores y engagement en nuestras redes sociales. El Centro de Idiomas consiguió conectarse con el nuevo público y fomentar la inclusión de todas las instituciones de la Red Educativa. Este trabajo demuestra como una campaña publicitaria en los medios correctos, con el mensaje adecuado y con un precio competitivo puede lograr reconocimiento de marca y resultados cuantitativos positivos.In Peru, the National Superintendency of University Higher Education (Sunedu) has been requiring all university students to have a second language requirement for graduation. With this law, the government ensures that it promotes the improvement of the educational quality of universities. Being in a globalized environment, university students choose to learn English to meet this requirement. Students do not have enough time for their university and personal activities and to travel to take English classes that will allow them to meet one of the graduation requirements. In that sense, this project exposes the expansion of the UPC online language center created in 2019 to the entire Laureate Perú educational network. The main objective is to implement an educational model that allows students to take English classes from any device or place and help them meet the second language requirement automatically given the integration of the English course with the Blackboard platform available in the virtual classroom. of his career. The methodology was based on the strategic analysis of the target audience; UPC, UPN and Cibertec students. The creative strategy gave rise to the central concept that we internally call “agreement” and manifests the union of the three institutions to provide a better service to all students. The results of the campaign exceeded the stated goal. An overcompliance of more than 12.5% was achieved in the number of registrations, as well as an increase of 10.5% in followers and engagement on our social networks. The Language Center managed to relate to the new audience and promote the membership of all the institutions of the Educational Network. This work demonstrates how an advertising campaign in the correct media, with the right message and with a competitive price can achieve brand recognition and positive quantitative results.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccesLanguage
spaCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/restrictedAcces


