Usos y gratificaciones de jóvenes seguidores del influencer Sr. Mishi Wasi en Instagram
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Garcia Sanchez, NeynmeymIssue Date
2024-05-13Keywords
Usos y gratificacionesRedes sociales
Interacción
Motivaciones
Jóvenes seguidores
Influencer de mascotas
Uses and gratifications
Social networks
Motivations
Interaction
Young followers
Pet influencer
Metadata
Show full item recordOther Titles
Uses and gratifications of young followers of the influencer Mr. Mishi Wasi on InstagramAbstract
Este estudio analiza los usos y gratificaciones de jóvenes seguidores del influencer de animales Sr. Mishi Wasi en Instagram, utilizando el marco teórico de usos y gratificaciones para explorar motivaciones y dinámicas de interacción. Se emplea metodología cualitativa para analizar a 23 jóvenes seguidores, abordando su uso de la plataforma, necesidades satisfechas, gratificaciones obtenidas, interacciones con el contenido del influencer y formación de relaciones en línea. Los resultados muestran una relación sólida entre el influencer y su audiencia, donde los seguidores buscan satisfacer diversas necesidades a través del contenido ofrecido. Aunque la interacción se limita a acciones simples como dar likes, los seguidores demuestran un alto nivel de apoyo y compromiso. La relación se enfoca en el consumo de contenido en línea, sin buscar una conexión más profunda. Se observa una interacción pasiva con el contenido del influencer, sugiriendo una disminución en la interacción social bidireccional en la plataforma. Además, se nota un aumento en la búsqueda de momentos de relajación y evasión temporal de las demandas del mundo real, indicando un cambio en las preferencias de los usuarios hacia un espacio de descanso en las redes sociales.This study analyzes the uses and gratifications of young followers of the animal influencer Mr. Mishi Wasi on Instagram, using the theoretical framework of uses and gratifications to explore motivations and interaction dynamics. Qualitative methodology is used to analyze 23 young followers, addressing their use of the platform, needs met, gratifications obtained, interactions with the influencer's content, and formation of online relationships. The results show a solid relationship between the influencer and his audience, where followers seek to satisfy various needs through the content offered. Although interaction is limited to simple actions such as liking, followers demonstrate a high level of support and commitment. The relationship focuses on the consumption of online content, without seeking a deeper connection. A passive interaction with the influencer's content is observed, suggesting a decrease in two-way social interaction on the platform. Furthermore, there is an increase in the search for moments of relaxation and temporary evasion from the demands of the real world, indicating a change in user preferences towards a rest space on social networks.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessLanguage
spaDescription
Solicitud de embargo por publicación en revista indexadaCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess