Mejora en la gestión de proveedores de bienes y servicios: El caso de una Cooperativa
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2024-06-25Keywords
CooperativaGestión de proveedores
Política de pago
Negociación
Cooperative
Supplier management
Payment policy
Negotiation
Metadata
Show full item recordOther Titles
Improvement in the management of suppliers of goods and services: The case of a CooperativeAbstract
El objetivo de este trabajo es proponer la alternativa más efectiva para optimizar y mejorar la gestión de proveedores de la Cooperativa de Ahorro y Crédito Abaco. En un complicado y desafiante contexto, la mejora en los procesos es clave para generar una ventaja competitiva. Este trabajo está compuesto de 3 capítulos. En el primero se definirá el contexto de la organización y la presentación del problema que hemos identificado. En el segundo, se describirá las posibles alternativas de solución. En el tercer capítulo se enfocará en analizar las 3 alternativas, compararlas e identificar sus implicancias.The objective of this work is to propose the most effective alternative to optimize and improve supplier management of the Abaco Savings and Credit Cooperative. In a complicated and challenging context, process improvement is key to generating a competitive advantage. This work is made up of 3 chapters. In the first, the context of the organization and the presentation of the problem that we have identified will be defined. In the second, the possible alternative solutions will be described. The third chapter will focus on analyzing the 3 alternatives, comparing them and identifying their implications.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections


