Remodelación del Centro Postal Serpost y Recuperación del Museo Filatélico en Huancayo
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Ureta Mendoza, Karina NatalyIssue Date
2024-08-07
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente proyecto de suficiencia profesional consiste en una propuesta de diseño interior para el inmueble que actualmente brinda el servicio de correos por parte de SERPOST S.A., ubicado en el Centro Cívico de Huancayo, Junín, Perú. El objetivo del proyecto consiste en generar espacios finales que permitan a los usuarios obtener facilidades en cada etapa del proceso al acceder a un servicio de mensajería y a su vez reivindicar y exponer el valor histórico del mismo servicio. Mediante el diseño se busca romper con la línea de tiempo que ubica al servicio postal en el pasado, presentando así un nuevo enfoque moderno y vanguardista para las nuevas generaciones. Todo ello con la intención de atraer nuevos usuarios a conocer, acceder y familiarizarse al servicio de postales y encomiendas. Para lograr el objetivo, se analizaron modelos exitosos, comprendiendo así la evolución del servicio de mensajería, con el fin de posteriormente plantear una serie de estrategias de diseño que responden a las nuevas necesidades tanto del usuario que ac cede al servicio y de los que lo brindan. Esto es posible gracias a un análisis profundo de ambos, desde las funciones de cada trabajador hasta los reque rimientos como parte de la experiencia del servicio por parte del consumi dor. Además que en conjunto con los hallazgos del análisis de preexistencia y contexto, reforzamos las necesidades en específico de la sociedad huancai na y por parte del inmueble la revalorización del Centro Cívico de la ciudad. El resultado es una edificación que recupera su valor e identidad fomentan do así la participación activa del usuario, en donde distintas generaciones vuelvan a compartir un servicio que permita intercambiar conocimientos interactuando con la historia que poseeThis professional sufficiency project consists of an interior design proposal for the building that currently provides the mail service by SERPOST S.A., located in the Civic Center of Huancayo, Junín, Peru. The objective of the project is to generate final spaces that allow users to obtain facilities at each stage of the process when accessing a courier service and at the same time claim and expose the historical value of the same service. Through the design, we seek to break with the timeline that places the postal service in the past, thus presenting a new modern and avant-garde approach for the new generations. All this with the intention of attracting new users to learn about, access and become familiar with the mail and parcel service. To achieve the objective, successful models were analyzed, thus understan ding the evolution of the courier service, in order to subsequently propose a series of design strategies that respond to the new needs of both the user who accesses the service and those who provide it. This is possible thanks to a deep analysis of both, from the functions of each worker to the require ments as part of the service experience for the consumer. In addition, toge ther with the findings of the pre-existing and context analysis, we reinforce the specific needs of the Huancayo society and, on the part of the property, the revaluation of the Civic Center of the city. The result is a building that recovers its value and identity, thus encouraging the active participation of the user, where different generations once again share a service that allows the exchange of knowledge by interacting with the history it possesses.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections