Propuesta de mejora a la gestión de proveedores de Proyectos Ambercrest
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
López Calle, José LuisIssue Date
2024-07-12
Metadata
Show full item recordOther Titles
Proposal for improvement to Proyectos Ambercrest supplier managementAdditional Links
https://audio.com/raupc/audio/1958Abstract
El presente Trabajo de Suficiencia Profesional toma como caso de estudio a la empresa Proyectos Ambercrest, la cual desde hace más de 20 años brinda los servicios de diseño e implementación de ambientes e interiores de oficinas, con altos estándares de calidad y compromiso con sus clientes; sin embargo, se han identificado casos en que el desempeño operativo de los proveedores con los que conjuntamente brinda los servicios citados anteriormente, influye en el desarrollo integral de los proyectos que contrata, por lo que esta situación se torna problemática y se concluye que la gestión de proveedores es una actividad clave de gran importancia que no se está realizando efectivamente. Este trabajo se basa en proponer alternativas de solución a la situación problemática, como cambios estructurales en la organización e incorporación de personal especializado, creación de programas de fidelización con proveedores o toma de decisiones de asociación estratégica con proveedores; asimismo se realiza una evaluación comparativa utilizando indicadores financieros y no financieros como criterios de viabilidad, plazos, entre otros. El desenlace de este trabajo de estudio concluye con la elección de la alternativa que involucra cambios estructurales en el organigrama de la empresa y la incorporación de personal especializado que atienda exclusivamente la gestión con los proveedores en función de ofrecer el mejor servicio integral para los clientes.This Professional Sufficiency Work takes as a case study the company Proyectos Ambercrest, which for more than 20 years has been providing design and implementation services for office environments and interiors, with high quality standards and commitment to its clients; However, cases have been identified in which the operational performance of the suppliers with whom it jointly provides the services mentioned above influences the comprehensive development of the projects it contracts, so this situation becomes problematic and it is concluded that the management of suppliers is a key activity of great importance that is not being carried out effectively. This work is based on proposing alternative solutions to the problematic situation, such as structural changes in the organization and incorporation of specialized personnel, creation of loyalty programs with suppliers or decision-making on strategic partnerships with suppliers; Likewise, a comparative evaluation is carried out using financial and non-financial indicators such as feasibility criteria, cost-benefit, deadlines, among others. The outcome of this study concludes with the choice of the alternative that involves structural changes in the company's organizational chart and the incorporation of specialized personnel who exclusively deal with management with suppliers in order to offer the best comprehensive service for clients.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaEmbedded videos
Collections