Gestión de la sostenibilidad de la cadena de suministros internacional de la empresa LATAM
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Morales Bustamante, Paul MarcelIssue Date
2024-06-28Keywords
SostenibilidadCadena de suministros
LATAM
Gestión ambiental
Responsabilidad social
Trazabilidad
Proveedores
Innovación
Sustainability
Supply chain
Environmental management
Social responsibility
Traceability
Suppliers
Innovation
Metadata
Show full item recordAbstract
La gestión de la sostenibilidad de la cadena de suministros internacional de la empresa LATAM se centra en integrar prácticas ambientalmente responsables, socialmente equitativas y económicamente viables en todas las etapas de su cadena de valor. Este enfoque comprende la evaluación y selección de proveedores con criterios de sostenibilidad, el desarrollo de programas de capacitación continua en prácticas sostenibles para el personal y enfocando en implementar tecnologías avanzadas para un correcto seguimiento y monitoreo de productos. LATAM también fomenta la colaboración con proveedores para optimizar las condiciones laborales y reducir el impacto ambiental, a la vez que busca innovar en procesos y materiales para reducir su huella de carbono. Estas iniciativas no solo ayudan a cumplir con las normativas internacionales y las expectativas de los consumidores, sino que también fortalecen la presencia e imagen de la empresa en el mercado mundial.The sustainability management of LATAM´s international supply chain focuses on integrating environmentally responsible, socially equitable, and economically viable practices across all stages of its value chain. This approach includes evaluating and selecting suppliers based on sustainability criteria, developing continuous training programs on sustainable practices for staff, and implementing advanced technologies for product traceability and monitoring. LATAM also promotes collaboration with suppliers to improve labor conditions and minimize environmental impact while seeking to innovate in processes and materials to reduce its carbon footprint. These initiatives not only help meet international regulations and consumer expectations but also enhance the company's competitiveness and reputation in the global market.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections