Factores del Trabajo en Equipo que afectan el Clima Laboral de una empresa de Seguros
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Bartra Rivero, Karina RaquelIssue Date
2024-07-04
Metadata
Show full item recordOther Titles
TEAMWORK FACTORS THAT AFFECT THE WORK ENVIRONMENT OF AN INSURANCE COMPANYAdditional Links
https://audio.com/raupc/audio/1134Abstract
La empresa evaluada es una compañía bróker de seguros incursionada en el mercado peruano, con una trayectoria laboral de once años hasta la fecha. A lo largo de su estancia, esta se ha logrado posicionar de manera potente gracias al aporte de cada uno de sus colaboradores, quienes, a través de sus altos niveles de capacitación y competitividad, dan lo mejor de sí mismos para un resultado conjunto. La problemática empezó a surgir mediante rivalidades continuas entre el personal del área de ventas, por la indecisión en los puntos donde realizar sus operaciones. Por ello, el objetivo del presente trabajo es encontrar la mejor solución para poder atacar el problema, mediante la mejora del trabajo en equipo y consecuente impacto en el clima organizacional. La metodología usada para ello es de carácter cualitativo, para lo cual se ha contado con la revisión de fuentes bibliográficas, entrevistas y otros recursos divididos en tres capítulos, explicados en mayor detalle a continuación. En el primer capítulo se presenta la información clave de la compañía, lo cual señala un panorama real sobre su situación interna y externa, además de abarcar su situación problemática y el área funcional en la cual se desarrolla la trama. El segundo capítulo brinda un análisis al dilema desde el punto de vista literario, y en base a ello, se proponen cuatro posibles alternativas de solución. En el tercer capítulo se realiza un análisis comparativo de las implicancias de cada alternativa, y se selecciona la mejor. Se concluye en la vital importancia de generar actividades como pausas activas para promover, el desestrés laboral y mayor integración de los equipos con fines de un alto y mejor rendimiento productivo.The company that is being evaluated is an insurance broker company entered into the Peruvian market, with a work history of eleven years to date. Throughout its stay, it has managed to position itself in a powerful way thanks to the contribution of each of its collaborators, who, through their high levels of training and competitiveness, give the best of themselves for a joint result. The problem arrived with continuous discussions between the sales area personnel, due to indecision about the points where to carry out their operations. Therefore, the objective of this work is to find the best solution to attack the problem, by improving teamwork and the consequent impact on the organizational climate. The methodology used for this is qualitative in nature, for which there has been a review of bibliographic sources, interviews and other resources divided into three chapters, explained in greater detail below. The first chapter presents the key information about the company, which indicates a real panorama of its internal and external situation, in addition to covering its problematic situation and the functional area in which the plot develops. The second chapter provides an analysis of the dilemma from a literary point of view, and based on this, four possible alternative solutions are proposed. In the third chapter, a comparative analysis of the implications of each alternative is carried out, and the best one is selected. It concludes on the vital importance of generating activities such as active breaks to promote work-related stress and greater team integration for the purposes of better productive performance.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaEmbedded videos
Collections