“TikTok como plataforma para la creación y difusión de contenido audiovisual de emprendedores peruanos”
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Torres Veneros, Stephany PaolaAdvisors
Karbaum Padilla, GerardoIssue Date
2024-05-13Keywords
Tik TokEmprendedores peruanos
Creación de contenido
Comunicadores audiovisuales
Peruvian entrepreneurs
Content creation
Audiovisual communicators
Metadata
Show full item recordOther Titles
Tik Tok as a platform for the creation and dissemination of audiovisual content by Peruvian entrepreneursDOI
http://doi.org/10.19083/tesis/673914Abstract
El uso de Tik Tok como plataforma para la creación y difusión audiovisual en emprendedores peruanos ha ganado una gran importancia en el mundo digital actual, esta red social se destaca por ofrecer a los emprendedores y marcas grandes oportunidades para conectar con su audiencia de manera autentica y eficaz, dando resultados en sus negocios o servicios. Además, se destaca la importancia de los comunicadores audiovisuales, ya que son fundamentales para la creación de contenido audiovisual de calidad y realizar distintas estrategias para optimizar el rendimiento en Tik Tok. En esta investigación se aplicó la metodología cualitativa mediante diez entrevistas semiestructuradas a cinco emprendedores peruanos y cinco comunicadores audiovisuales, este grupo fue seleccionado de acuerdo a ciertos criterios de selección, emprendedores que usan Tik Tok como herramienta de producción y difusión en su contenido para la publicidad de sus productos y comunicadores audiovisuales que realicen contenido en Tik Tok para los emprendedores peruanos y que cuentan con experiencia. Se obtuvieron resultados que demuestran que la red social de Tik Tik es una herramienta de difusión de contenido audiovisual lo que permite a los emprendedores llegar a su público objetivo con videos de hasta un minuto de duración, a su vez los emprendedores recalcaron que el tener un equipo de comunicadores audiovisuales facilita la estrategia que ellos desean llegar.The use of Tik Tok as a platform for audiovisual creation and dissemination among Peruvian entrepreneurs has gained great importance in today's digital world. This social network stands out for offering entrepreneurs and brands great opportunities to connect with their audience in an authentic and effective way, giving results in your businesses or services. In addition, the importance of audiovisual communicators is highlighted, since they are essential for the creation of quality audiovisual content and carrying out different strategies to optimize performance on Tik Tok. In this research, qualitative methodology was applied through ten semi-structured interviews with five Peruvian entrepreneurs and five audiovisual communicators. This group was selected according to certain selection criteria, entrepreneurs who use Tik Tok as a production and dissemination tool in their content for advertising. of their products and audiovisual communicators who create content on Tik Tok for Peruvian entrepreneurs and who have experience. Results were obtained that demonstrate that the Tik Tok social network is a tool for disseminating audiovisual content, thus ensuring that entrepreneurs achieve a reception with videos of up to one minute in length and that this leads to the niche desired by each company, at their own expense. The entrepreneurs stressed that having a team of audiovisual communicators facilitates the strategy they want to achieve.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spaae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/673914
Scopus Count
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International