Imagen de destino, experiencia turística memorable y satisfacción del turista en relación con la intención de recomendación del turismo sostenible
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Cristobal Suvderlan, Damaris HeidiMendoza Cuellar, Hector José
Issue Date
2024-05-09Keywords
Imagen de destinoExperiencia turística memorable
Satisfacción del turista
Intención de recomendación
Turismo sostenible
Destination image
Memorable tourist experience
Tourist satisfaction
Recommendation intention
Sustainable tourism
Metadata
Show full item recordOther Titles
Destination image, memorable tourist experience and tourist satisfaction in relation to recommendation intention of sustainable tourismAbstract
Este estudio investiga la relación entre la imagen de destino, la experiencia turística memorable, satisfacción del turista e intención de recomendación en el turismo sostenible El turismo sostenible busca proteger los entornos naturales, promover formas de turismo relacionadas con el entorno natural y social, integrar el movimiento turístico con la comunidad local y garantizar la seguridad tanto para los turistas durante sus viajes como para las comunidades locales durante su estancia. En contraste con el turismo masivo, que ha sido criticado por no ser sostenible y ofrecer una imagen falsa de sostenibilidad, el turismo sostenible se presenta como una alternativa y esta investigación tiene como objetivo analizar como la imagen de destino y las experiencias turísticas memorables influyen en la satisfacción del turista y cómo este influye en la intención de recomendación en cuanto al turismo sostenible se refiere. Por lo cual se realizará un muestreo no probabilístico por conveniencia de 400 personas peruanas y extranjeras que hayan visitado un sitio de turismo sostenible peruano por lo menos una vez como mínimo. Para ello, se llevará a cabo una encuesta en línea, medida a través de una escala de Likert del uno al cinco, donde uno es igual a completamente en desacuerdo y cinco es igual a completamente de acuerdo. Por último, para el análisis de resultados se utilizará el modelo SEM y los datos serán procesados a través del software Smart PLS.This study investigates the relationship between destination image, memorable tourist experience, tourist satisfaction, and recommendation intention in sustainable tourism. Sustainable tourism aims to safeguard natural environments, promote forms of tourism related to the natural and social environment, integrate tourist movement with the local community, and ensure safety for both tourists during their travels and local communities during their stay. In contrast to mass tourism, which has been criticized for its lack of sustainability and for presenting a false image of sustainability, sustainable tourism is presented as an alternative. This research aims to analyze how destination image and memorable tourist experiences influence tourist satisfaction and how satisfaction, in turn, influences recommendation intention in the context of sustainable tourism. Therefore, a non-probabilistic sampling will be carried out for convenience of 400 Peruvian and foreign people who have visited a Peruvian sustainable tourism site at least once. To do this, an online survey will be carried out, measured using a Likert scale from one to five, where one equals completely disagree and five equals completely agree. Finally, for results analysis, the Structural Equation Modeling (SEM) will be employed, and the data will be processed using the Smart PLS software.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spaCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International