Factores que influyen en la sostenibilidad económica de emprendimientos sociales en Lima - Perú
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Urbina Guerra, Luisa Alejandrina MilagrosIssue Date
2024-01-16Keywords
Emprendimiento socialPerfil de emprendedor
Modelo de negocio
Sostenibilidad económica
Social entrepreneurship
Entrepreneur profile
Business model
Sustainable economy
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo es un estudio de caso de un grupo de emprendedores sociales en Lima – Perú, el cual discute las características del perfil del emprendedor y los modelos de negocio de sus emprendimientos, al mismo tiempo que se analiza e identifica si estos son factores que influyen en la sostenibilidad económica de sus empresas. La recolección de datos se realizó a través de entrevistas semiestructuradas a expertos en emprendimientos sociales y encuestas estructuradas a emprendedores sociales. Estos evidencian que atributos como la creatividad e innovación, el liderazgo, la motivación, el networking y la resiliencia son relevantes. Por otro lado, se observa que existen distintos tipos de modelo de negocios en emprendimientos sociales y la importancia de su vinculación la misión social, obteniendo como resultados que el perfil del emprendedor y el modelo de negocio influyen en la sostenibilidad económica, así como que uno de los motivadores más relevantes para los emprendedores sociales es la independencia financiera.This paper is a case study of a group of social entrepreneurs in Lima – Peru, which discusses the characteristics of the profile of the entrepreneur and the business models of their ventures, while analyzing and identifying whether these are factors that influence the economic sustainability of their companies. Data collection was carried out through semi-structured interviews with experts in social entrepreneurship and structured surveys with social entrepreneurs. These show that attributes such as creativity and innovation, leadership, motivation, networking and resilience are relevant. On the other hand, it is observed that there are different types of business model in social enterprises and the importance of their link to the social mission, obtaining as results that the profile of the entrepreneur and the business model influence economic sustainability, as well as that one of the most relevant motivators for social entrepreneurs is financial independence.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spa
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International