El rebranding en el Museo Catedral de Lima y las percepciones de universitarios de Turismo de la UPC.
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Rodriguez Calmet, Maria FernandaAdvisors
Gallardo Echenique, Eliana EstherIssue Date
2023-11-20Keywords
Imagen de marcaPercepción
universitarios
Turismo cultural
Museo
Brand image
Perception
University students
Cultural tourism
Museum
Metadata
Show full item recordOther Titles
The rebranding of the Cathedral Museum of Lima and the perceptions of UPC Tourism university studentsDOI
http://doi.org/10.19083/tesis/673791Abstract
En el transcurrir de los años, el Museo Catedral de Lima ha experimentado diferentes transformaciones. implementando una nueva estrategia de comunicación, como el rebranding de marca. El objetivo principal fue analizar cómo el rebranding del Museo Catedral de Lima contribuye con la formación de lazos de marca en los universitarios de últimos ciclos de la carrera de Hotelería y Turismo de la UPC. Para esto se desarrolló un paradigma interpretativo, con una metodología de carácter referencial, de enfoque cualitativo que involucra una (síntesis bibliográfica), aplicando una entrevista semi estructurada instrumento empírico aplicado a una muestra de 15 universitarios de Turismo, datos que se mostraran de manera interpretativa, sin involucrar un análisis estadístico numérico. En los resultados se evidencia la aceptación de los estudiantes sobre el rebranding, identificando que se sienten identificados con un espacio al que pertenecen, lo cual genera una perspectiva positiva en ellos promoviendo su experiencia museística y motivándolos en su deseo de visitar un ambiente público que los haga sentir que forman parte de él. Se concluye que el rebranding del museo contribuye positivamente en la formación de lazos de marca de estos universitarios, por lo que es fundamental seguir promoviendo con publicidad la atracción turística, provocando en dichos estudiantes no solo que se sientan parte de la comunidad católica, sino también para los visitantes peruanos y extranjeros se sientan identificados con nuestra cultura a través de este museo.Over the years, the Cathedral Museum of Lima has undergone different transformations, implementing a new communication strategy, such as brand rebranding. The main objective was to analyze how the rebranding of the Cathedral Museum of Lima contributes to the formation of brand bonds in the university students of the last cycles of the Hotel and Tourism career of the UPC. For this purpose, an interpretative paradigm was developed, with a methodology of referential character, of qualitative approach that involves a (bibliographic synthesis), applying a semi-structured interview empirical instrument applied to a sample of 15 university students of Tourism, data that will be shown in an interpretative way, without involving a numerical statistical analysis. The results show the students' acceptance of the rebranding, identifying that they feel identified with a space to which they belong, which generates a positive perspective in them, promoting their museum experience and motivating them in their desire to visit a public environment that makes them feel that they are part of it. It is concluded that the rebranding of the museum contributes positively in the formation of brand bonds of these university students, so it is essential to continue promoting with advertising the tourist attraction, causing these students not only to feel part of the Catholic community, but also for Peruvian and foreign visitors to feel that they are part of it.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Language
spaDescription
Posible publicación en revistas indexadasae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/673791
Scopus Count
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International