Solución Big Data para la integración de datos de contacto de clientes para una empresa financiera
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Vargas Cirilo, Hernán RogerIssue Date
2024-04-05Keywords
Gestión comercialContactabilidad
Canales de campañas
Big data
Lago de Datos
Sistema Financiero
Banco
Datos de Contacto
Commercial management
Contactability
Campaign Channels
Data lake
Finance system
Bank
Contact information
Metadata
Show full item recordOther Titles
Big Data solution for the integration of customer contact data for a financial companyAbstract
El continuo incremento de datos dentro de las organizaciones abre nuevas oportunidades para inversiones que generen beneficios tangibles en el corto plazo. En este contexto, la gestión de los datos de contacto de los clientes emerge como un aspecto crítico para el éxito del negocio, demandando soluciones robustas, seguras y escalables. El presente proyecto aborda la problemática de obtener datos confiables y de alta calidad, reconociendo la importancia de integrar fuentes de datos valiosas y aplicar buenas prácticas en el desarrollo de plataformas de datos. Para ofrecer una solución efectiva, es imprescindible comprender los procesos de negocio, aprovechar las capacidades de las herramientas disponibles, reutilizar la infraestructura existente para optimizar costos, reducir la complejidad tecnológica y garantizar la seguridad de la información. El trabajo de investigación se origina en la necesidad de implementar una solución de big data para la integración de datos de contacto de clientes en una empresa del sector financiero. Este proyecto surge como respuesta a los bajos niveles de contactabilidad observados en las campañas comerciales, los cuales afectan directamente las colocaciones de créditos. Los resultados obtenidos demuestran que la propuesta ha sido altamente rentable para la entidad bancaria.The continuous growth of data within organizations opens new opportunities for investments that generate tangible benefits in the short term. In this context, the management of customer contact data emerges as a critical aspect for business success, demanding robust, secure, and scalable solutions. This project addresses the challenge of obtaining reliable and high-quality data, recognizing the importance of integrating valuable data sources and applying best practices in data platform development. To provide an effective solution, it is essential to understand business processes, leverage the capabilities of available tools, reuse existing infrastructure to optimize costs, reduce technological complexity, and ensure information security. The research work originates from the need to implement a big data solution for integrating customer contact data in a financial sector company. This project arises in response to the low levels of contactability observed in commercial campaigns, which directly impact credit placements. The results obtained demonstrate that the proposal has been highly profitable for the banking institution.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spaCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International