A novel proposal for enhancing the level of service in a spare parts trading company
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Alvarez Merino, José CarlosIssue Date
2024-04-18Keywords
5SSystematic layout planning
Conteo cíclico
Pronóstico de la demanda
Sector comercio
Cycle counting
Demand forecast
Trading sector
Metadata
Show full item recordOther Titles
A novel proposal for enhancing the level of service in a spare parts trading companyAdditional Links
https://audio.com/raupc/audio/12134Abstract
El presente estudio se basa en la investigación, realizada por los autores, denominada “Pilot Implementation of Innovative Proposal for Service Level Improvement in a Spare Parts Trading Company” (Ramos-Valle et al., 2022) que constó de lo siguiente: Actualmente, las empresas comercializadoras de repuestos son cada vez más competitivas, por lo que el nivel de servicio es fundamental para poder competir en el mercado. Este indicador se encuentra en función de las entregas a tiempo, las cuales son un factor clave para satisfacer la demanda. Para cumplir con este factor, los procesos del almacén deben funcionar de forma eficiente, por lo que el proceso de picking es uno de los más críticos. Además, debe cumplir con un proceso de abastecimiento de inventario adecuado. El objetivo de este trabajo es presentar la propuesta de un modelo de mejora del nivel de servicio basado en la metodología 5S, SLP, pronóstico de la demanda y conteo cíclico en una empresa comercializadora de repuestos. Para realizar este estudio, se ejecutó una revisión exhaustiva de la literatura. Además, se realizó el análisis de las causas principales de la problemática acerca del nivel de servicio. Luego, se desarrolló el modelo de la propuesta de mejora basado en la metodología 5S, SLP, pronóstico de la demanda y conteo cíclico. El modelo propuesto permitió obtener una reducción de los tiempos de picking del 36.70%, un aumento de la precisión del pronóstico de la demanda del 13.58% y un aumento de la exactitud del registro de inventario (ERI) del 5.47 %. Por otro lado, es importante mencionar que, de acuerdo a la revisión de la literatura, no existe la integración de la metodología 5S, SLP, pronóstico de la demanda y conteo cíclico como un modelo de propuesta de mejora para el sector de comercialización de repuestos de construcción y minería, por lo que esta investigación contribuye significativamente al aumento de futuras investigaciones.The present study is based on the research, conducted by the authors, entitled "Pilot Implementation of Innovative Proposal for Service Level Improvement in a Spare Parts Trading Company" (Ramos-Valle et al., 2022), which consisted of the following: Currently, spare parts trading companies are becoming more and more competitive, so the level of service is essential to compete in the market. This indicator is a function of on-time deliveries, which are a key factor in satisfying demand. To comply with this factor, the warehouse processes must work efficiently, so the picking process is one of the most critical. In addition, it must comply with an adequate inventory sourcing process. The objective of this work is to present the proposal of a service level improvement model based on the 5S methodology, SLP, demand forecasting and cyclic counting in a spare parts trading company. To conduct this study, an exhaustive literature review was carried out. In addition, an analysis of the main causes of the service level problem was performed. Then, the improvement proposal model was developed based on the 5S methodology, SLP, demand forecasting and cyclic counting. The proposed model allowed obtaining a reduction in picking times of 36.70%, an increase in demand forecast accuracy of 13.58% and an increase in inventory register accuracy (IRA) of 5.47%. On the other hand, it is important to mention that, according to the literature review, there is no integration of the 5S methodology, SLP, demand forecast and cyclic counting as an improvement proposal model for the construction and mining spare parts commercialization sector, so this research contributes significantly to the increase of future research.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisLanguage
spaEmbedded videos
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/