La cultura organizacional en la eficiencia de los colaboradores del área de ventas del sector seguros Lima Metropolitana 2023
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Armesto Céspedes, Miguel SebastiánIssue Date
2024-04-10Keywords
Cultura organizacionalEficiencia
Área de ventas
Seguros
Organizational culture
Efficiency
Sales area
insurance
Metadata
Show full item recordAdditional Links
https://audio.com/raupc/audio/12050Abstract
Las organizaciones de hoy en día valoran mucho el comportamiento de sus trabajadores y los miden a través de la utilidad de la empresa. Por ello, se ha identificado que los empleadores deben contar con reglas, valores, creencias y hábitos claros para que un colaborador pueda desempeñarse de la mejor forma y lograr alcanzar un buen resultado. El presente trabajo de investigación tuvo como objetivo general determinar la influencia de la cultura organizacional en la eficiencia de los colaboradores del área de ventas del sector seguros en Lima Metropolitana 2023. Con esta finalidad, se recopilaron y analizaron artículos relacionados a la cultura organizacional y eficiencia en el trabajo. Asimismo, se diseñó una encuesta con preguntas involucrando a las dimensiones de las dos variables en estudio y se aplicó a una muestra de 308 personas del área de ventas del sector seguros. Con el análisis estadístico en el software SPSS se logró observar los coeficientes de regresión logístico ordinal con un valor de 0.000 menor a 0.05 y el coeficiente R2 de Nagelkeroske con un valor de 59.8% donde se valida que la cultura organizacional influye en la eficiencia laboral. Asimismo, se confirmó junto con los autores estudiados que es importante que las organizaciones presten mucha atención a las dimensiones de la cultura organizacional: misión, adaptabilidad, involucramiento y consistencia; que son la llave para construir una buena cultura en la empresa y que el trabajador se pueda desempeñar eficientemente.Today's organizations highly value the behavior of their workers and measure them through the company's profit. For this reason, it has been identified that employers must have clear rules, values, beliefs and habits so that an employee can perform in the best way and achieve a good result. The general objective of this research work was to determine the influence of organizational culture on the efficiency of collaborators in the sales area of the insurance sector in Metropolitan Lima 2023. To do this, articles related to organizational culture and efficiency in the job. Likewise, a survey was designed with questions involving the dimensions of the two variables under study and was applied to a sample of 308 people from the sales area of the insurance sector. With the statistical analysis in the SPSS software, it was possible to observe the ordinal logistic regression coefficients with a value of 0.000 less than 0.05 and the Nagelkeroske R2 coefficient with a value of 59.8% where it is validated that organizational culture influences work efficiency. Likewise, it was confirmed together with the authors studied that it is important for organizations to pay close attention to the dimensions of organizational culture: mission, adaptability, involvement and consistency, which are the key to building a good culture in the company so that the worker can perform efficiently.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spaEmbedded videos
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International