La Transformación digital y su relación con la Cultura organizacional de las empresas de telefonía móvil de Lima Metropolitana, 2023
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Barrantes Santos, Fanny ElciraIssue Date
2024-04-12Keywords
Transformación digitalCultura organizacional
Telefonía móvil
Digitalización
Adaptabilidad
Digital transformation
Organizational culture
Mobile telephony
Digitization
Adaptability
Metadata
Show full item recordOther Titles
Digital Transformation and its relationship with the organizational culture of mobile telephone companies in Metropolitan Lima, 2023Abstract
La presente investigación, cuyo objetivo principal es determinar la relación de la Transformación digital (TD) con la Cultura organizacional (CO) de las empresas de telefonía móvil de Lima Metropolitana, 2023. El diseño del estudio es de tipo no experimental y de clasificación transversal, de alcance correlacional y de enfoque cuantitativo. La muestra constó de 371 colaboradores de Empresas de Telefonía Móvil en Lima Metropolitana. Para analizar la primera variable Transformación digital, se utilizó un cuestionario de 18 preguntas, de los autores Agostino y Costantini (2022); para la segunda variable Cultura organizacional, se utilizó un cuestionario de 50 preguntas de los autores Denison et al. (2006). En relación a la hipótesis general donde se obtuvo que la transformación digital si se relaciona significativamente con la cultura organizacional. Por otro lado, las hipótesis específicas 1, 2 y 5 presentan una relación positiva moderada entre las dimensiones Personas, Tecnología y Estrategia e Inversión con la variable Cultura organizacional. Aunque la hipótesis específica 3 presenta una relación positiva baja entre la dimensión Proceso y la variable Cultura organizacional. Finalmente, la hipótesis específica 4, presenta una relación negativa baja entre la dimensión Cliente y la variable Cultura organizacional. En conclusión, se valida el objetivo principal, el cual indica que la variable Transformación digital sí se relaciona significativamente de forma positiva con la Cultura organizacional en las empresas de telefonía móvil de Lima Metropolitana, 2023.The present investigation, whose main objective is to determine the relationship of the Digital Transformation (DT) with the Organizational Culture (OC) of the mobile telephone companies of Metropolitan Lima, 2023. The design of the study is non-experimental and of transversal classification, correlational scope and focus. quantitative. The sample was made up of 371 employees of Mobile Telephony Companies of Metropolitan Lima. To analyze the first variable Digital transformation, a questionnaire of 18 questions was used, by the authors Agostino and Costantini (2022); For the second variable Organizational culture, a 50-question questionnaire from the authors Denison et al. (2006). In relation to the general hypothesis where it was found that digital transformation is related to organizational culture. On the other hand, specific hypotheses 1, 2 and 5 present a moderate positive relationship between the People, Technology and Strategy and Investment dimensions with the Organizational Culture variable. Although specific hypothesis 3 presents a low positive relationship between the Process dimension and the Organizational Culture variable. Finally, specific hypothesis 4 presents a low negative relationship between the Customer dimension and the Organizational Culture variable. In conclusion, the main objective is validated, which indicates that the Digital Transformation variable is positively related to the organizational culture in the mobile telephone companies of Metropolitan Lima, 2023.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections