Los emojis como herramienta publicitaria para posicionar una marca
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Chávez Chuquimango, María AngélicaIssue Date
2024-01-08Keywords
PublicidadPercepción
Posicionamiento
Emojis
Lenguaje publicitario
Imagen de marca
Interbank
Advertising
Perception
Positioning
Emojis
Advertising language
Brand image
Metadata
Show full item recordDOI
http://doi.org/10.19083/tesis/673428Additional Links
https://audio.com/raupc/audio/9954Abstract
Este estudio analiza las percepciones de jóvenes de 20 a 26 años sobre el uso de emojis como herramienta de lenguaje publicitario para el posicionamiento de la campaña de “Interbank, eres tú”. Se busca describir los cambios generados en el lenguaje publicitario e identificar de qué manera el uso de emojis se relaciona con el posicionamiento de la marca. La metodología empleada es bajo un paradigma interpretativo con enfoque cualitativo y un diseño etnográfico. Se realizaron entrevistas semiestructuradas con 20 jóvenes usuarios de la banca móvil de Interbank. Los hallazgos identificados son construir una imagen de marca, delimitar el público objetivo y reforzar atributos y beneficios relacionados sus productos y servicios. Se recomienda continuar la investigación con algunas preguntas que surgieron a partir de este estudio, como si los emojis podrían reemplazar por completo el uso de imágenes en la publicidad y si los emojis pueden generar un cambio de percepción de marca.This study analyzes the perceptions of young people between 20 and 26 years old on the use of emojis as an advertising language tool for the positioning of the “Interbank, eres tú” campaign. It seeks to describe the changes generated in the advertising language and identify how the use of emojis is related to brand positioning. The methodology used is under an interpretive paradigm with a qualitative approach and an ethnographic design. Semi-structured interviews were conducted with 20 young users of Interbank mobile banking. The findings identified are to build a brand image, delimit the target audience and reinforce attributes and benefits related to its products and services. It is recommended to continue the research with some questions that arose from this study, such as whether emojis could completely replace the use of images in advertising and whether emojis can generate a change in brand perception.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessLanguage
spaDescription
Posible publicación en revistas indexadasEmbedded videos
ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/673428
Scopus Count
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess