Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Cano Vasquez, Alfredo JavierAdvisors
Gamarra Maguiño, Jorge MiguelIssue Date
2024-01-08Keywords
COARPermeabilidad
Espacio urbano
Comunidad
Espacios Intermedios
Permeability
Urban space
Community
Intermediate spaces
Metadata
Show full item recordOther Titles
High performance school for the Callao regionDOI
http://doi.org/10.19083/tesis/673302Additional Links
https://audio.com/raupc/audio/10786Abstract
Actualmente la educación en el Perú en comparación a otros países de la región presenta deficiencias que evitan a los estudiantes alcanzar altos niveles de competitividad. Esta deficiencia se refleja en la desigualdad de oportunidades que tienen los estudiantes de bajos recursos para acceder a una educación de calidad. Una solución por parte del estado fue la creación de los colegios COAR, instituciones educativas que ofrecen un alto nivel de preparación académica a los estudiantes de nivel secundario de colegios públicos. La problemática actual es que no existen suficientes COAR para la alta demanda de estudiantes, por lo que es necesario la implementación de más colegios especializados, siendo la región Callao una de las zonas que más necesitan de esta infraestructura. Una problemática en el distrito que se repite en la mayoría de los colegios del país se evidencia en como estas instituciones no toman en cuenta el entorno donde se emplazan y se encierran en sí mismos, creando muros ciegos que aíslan a los usuarios del exterior y generan inseguridad en la zona de su ubicación; por lo que el COAR buscara evitar esta limitación por medio de la permeabilidad; ofreciendo a los usuarios y a la comunidad del distrito de Ventanilla espacios comunes donde puedan interactuar entres si y dar tanto vida como actividad, en una zona de la ciudad que necesita de espacios urbanos de calidad me mejore la calidad de vida de las personas.Currently, education in Peru, compared to other countries in the region, has deficiencies that prevent students from achieving high levels of competitiveness. This deficiency is reflected in the unequal opportunities that low-income students have to access a quality education. One solution by the state was the creation of COAR schools, educational institutions that offer a high level of academic preparation to secondary level students in public schools. The current problem is that there are not enough COARs for the high demand for students, so it is necessary to implement more specialized schools, with the Callao region being one of the areas that most needs this infrastructure. A problem in the district that is repeated in most of the country's schools is evident in how these institutions do not take into account the environment where they are located and enclose themselves, creating blind walls that isolate users from abroad and generate insecurity in the area of your location; reason why the COAR looked for to avoid this limitation by means of the permeability; Offering users and the community of the Ventanilla district common spaces where they can interact with each other and give both life and activity, in an area of the city that needs quality urban spaces to improve people's quality of life.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaEmbedded videos
ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/673302
Scopus Count
Collections