• English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Sílabos
  • Pregrado
  • Facultad de Negocios
  • Administración y Marketing
  • View Item
  •   Home
  • Sílabos
  • Pregrado
  • Facultad de Negocios
  • Administración y Marketing
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of UPCCommunitiesTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsThis CollectionTitleAuthorsAdvisorIssue DateSubmit DateSubjectsProfilesView

My Account

LoginRegister

Quick Guides

AcercaPolíticasPlantillas de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de tesis y trabajos de investigaciónFormato de publicación de otros documentosLista de verificación

Statistics

Display statistics

Trade Marketing & Retail - AM228 - 202202

  • CSV
  • RefMan
  • EndNote
  • BibTex
  • RefWorks
Thumbnail
Name:
AM228_Trade_Marketing_&_Retail ...
Size:
21.93Kb
Format:
PDF
Download
Average rating
 
   votes
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item. When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
 
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Authors
Barbero Urday, Ana María
:
Muente Reyes, Carlos Alberto
Muñoz Díaz, Katherine Giselle
Rosado Martínez, César Enrique
Sotelo Huamaní, Víctor Hugo
Issue Date
2022-01
Keywords
AM228
:

Metadata
Show full item record
Publisher
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)
URI
http://hdl.handle.net/10757/672961
Abstract
Descripción El curso de Trade Marketing y Retail es una asignatura de especialidad de carácter teórico-práctico dirigido a los estudiantes de octavo ciclo de la carrera de Administración y Marketing; muestra al alumno el panorama general de la actividad del retail en general (tanto físico como virtual), desde el comercio minorista hasta las grandes cadenas, así como la utilización de la herramienta del Trade Marketing para lograr resultados que garanticen la rentabilidad y sostenibilidad de las organizaciones. El curso proporciona un preámbulo, los diversos tipos de retailers que operan a nivel nacional e internacional, como es su estructura y organización interna, el manejo de categorías en este rubro de negocio para finalmente tocar los modelos de comunicación de mayor trascendencia y el proceso de planificación del retail. Propósito El presente curso desarrolla la competencia general de Manejo de la Información y Pensamiento Crítico, nivel 3 la competencia específica Pensamiento Creativo, nivel 2. Al finalizar con éxito el curso, el estudiante valúa críticamente la información del sector retail, planteándola con claridad y explicándola exhaustivamente, proporcionando información suficiente para la toma de decisiones. Analiza de manera general los supuestos propios y ajenos del mercado local e internacional, y toma en cuenta la importancia del desarrollo de la herramienta del Trade Marketing de acorde al análisis realizado. Igualmente, el estudiante identifica los factores que influyen en el mercado y contexto del retail. Realiza un completo análisis del mercado identificando las fuentes de información certeras. Dispone de decisiones pertinentes en base al análisis realizado de indicadores y medidores de éxito. 1
Type
info:eu-repo/semantics/reporte
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Language
spa
Collections
Administración y Marketing

entitlement

 

DSpace software (copyright © 2002 - 2025)  DuraSpace
Quick Guide | Contact Us
Alicia
La Referencia
Open Repository is a service operated by 
Atmire NV
 

Export search results

The export option will allow you to export the current search results of the entered query to a file. Different formats are available for download. To export the items, click on the button corresponding with the preferred download format.

By default, clicking on the export buttons will result in a download of the allowed maximum amount of items.

To select a subset of the search results, click "Selective Export" button and make a selection of the items you want to export. The amount of items that can be exported at once is similarly restricted as the full export.

After making a selection, click one of the export format buttons. The amount of items that will be exported is indicated in the bubble next to export format.