Gestión de proceso de operaciones en el área de cocina de comedor en Huachipa de Sodexo en Lima – Perú en el 2023.
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2024-01-10Keywords
Chef seniorContratos
Procesos administrativos
Funciones
Perfiles
Senior chef
Contracts
Administrative processes
Profiles
Metadata
Show full item recordOther Titles
Operations process management in the dining room kitchen area at Sodexo's Huachipa in Lima - Peru, 2023Abstract
El presente Trabajo de Suficiencia Profesional (TSP) tiene como propósito realizar un diagnóstico de la situación problemática en el cambio de estructura organizacional que se realizó durante el 2020 en Sodexo Perú S.A.C, que implico el cambio de profesionales en administración con la incorporación de los Chef Senior para que asuman la posición de Administrador de Contrato (ADC), y así se encargaran de la gestión administrativa sobre el manejo y control de los inventarios y materia prima en los comedores asignados, uno de los motivos radicó en el nivel de experiencia en gastronomía con la que cuentan y asimismo ser encargados a nivel administrativo, con la consigna que este cambio trajera mejores resultados en la gestión de almacén el cual representa el 60% de los gastos operativos. Se detectó en los comedores de Sodexo con mayor complejidad en procesos operativos y manejo de clientes, estos se encontraban propensos a mayor insatisfacción de los usuarios; por lo tanto, se tuvo que contar con apoyo de personal administrativo para dar soporte en las áreas de gestión. Asimismo, en el presente TSP se analizaron aportes para las mejoras en el proceso de reclutamiento contratación para los puestos claves como el puesto de Chef Senior, tomando en cuenta la evaluación de perfiles adecuados para el puesto en los comedores de Sodexo que presentan problemas en sus procesos operativos, y, de esta forma mejorar el nivel de satisfacción en los clientes.The purpose of this Professional Sufficiency Work (TSP) is to carry out a diagnosis of the problematic situation in the change in organizational structure that was carried out during 2020 at Sodexo Perú S.A.C, which involved the change of professionals in administration with the incorporation of the Chefs. Senior to assume the position of Contract Administrator (ADC), and thus be in charge of administrative management on the management and control of inventories and raw materials in the assigned dining rooms, one of the reasons was the level of experience in gastronomy with which they have and also be in charge at the administrative level, with the slogan that this change would bring better results in warehouse management which represents 60% of operating expenses. It was detected in the Sodexo canteens with greater complexity in operational processes and customer management, these were prone to greater user dissatisfaction; Therefore, administrative staff had to be supported to provide support in the management areas. Likewise, in this TSP contributions were analyzed for improvements in the recruitment process for key positions such as the position of Senior Chef, taking into account the evaluation of profiles suitable for the position in Sodexo canteens that present problems in their operational processes, and, in this way, improve the level of customer satisfaction.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections


