Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Laos Laura, Xavier AntonioIssue Date
2023-12-06Keywords
CulturaEmprendimiento
Juicio
Innovación
Información
Culture
Entrepreneurship
Judgment
Innovation
Information
Metadata
Show full item recordAdditional Links
https://audio.com/raupc/audio/9778Abstract
La cultura es un pilar representativo y fundamental de cada país. A través de ella, las sociedades se muestran al mundo y dan a conocer sus valores y su visión. Este trabajo busca contrastar las posturas de diferentes autores sobre el enfoque basado en juicio y las teorías sobre el emprendimiento cultural. La metodología de este trabajo es descriptiva; específicamente, se trata de una revisión bibliográfica. Se sistematizó la información de 30 investigaciones (que provienen de revistas especializadas indexadas) sobre el enfoque basado en juicio y la teoría del emprendimiento cultural. El trabajo gira en torno a cuatro subtemas. En primer lugar, se aborda el juicio como requisito para emprendedores. En segundo lugar, nos enfocamos en la relación entre el emprendimiento y la cultura. En un tercer momento se estudia cómo influyen la cultura y los valores culturales de las sociedades en la innovación. Finalmente, se aborda la información como fuente para el emprendimiento. Se puede indicar, a modo de conclusión, que toda la investigación buscó analizar las herramientas a través de las cuales las personas van a ayudarse para el desarrollo de sus empresas y cómo estas van a ser significativas para el logro de sus proyectos, teniendo en consideración las políticas sociales, culturales y económicas que brindan las naciones a sus ciudadanos.Culture is a representative and fundamental pillar of each country. Through it, societies show themselves to the world and make their values and vision known. This paper seeks to contrast the positions that exist among different authors on the judgment-based approach and theories on cultural entrepreneurship. The methodology of this work is descriptive; specifically, it is a literature review. Information from 30 research studies (from indexed specialized journals) on the judgment-based approach and the theory of cultural entrepreneurship was systematized. The work revolves around four sub-themes. Firstly, we address judgment as a requirement for entrepreneurs. Secondly, we focus on the relationship between entrepreneurship and culture. Thirdly, we study how culture and cultural values of societies influence innovation. Finally, we address information as a source for entrepreneurship. By way of conclusion, it can be stated that the entire research sought to analyze the tools through which people will help each other to develop their enterprises and how these will be significant for the achievement of their projects, taking into consideration the social, cultural and economic policies that nations provide to their citizens.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaEmbedded videos
Collections