Implementación de infraestructura temporal en proyectos educativos de zonas rurales de la provincia La Convención, Cusco, 2022
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Gonzáles Pedreros, Rogelio FernandoIssue Date
2023-07-24
Metadata
Show full item recordOther Titles
Implementation of temporary infrastructure in educational projects in rural areas of the province of La Convención, Cusco, 2022Abstract
En la ejecución de un proyecto de infraestructura educativa por el sector público, uno de los principales problemas es la falta de previsión de un plan de contingencia para continuar con el servicio educativo desde la etapa de anteproyecto, esto sumado a las constantes paralizaciones de obra, retrasos y proyectos sin culminar; afectan directamente al servicio educativo de la población en las zonas rurales de la provincia de La Convención, Cusco. Este trabajo tiene como objetivo plantear alternativas de construcción de infraestructura temporal para proyectos educativos en zonas rurales, evaluar sus características y funcionalidad, determinar el costo de esta, para atender la demanda de la población educativa, sin atención adecuada durante la construcción. Para tales fines, se plantearon alternativas de infraestructura temporal a nivel unidocente y poli docente multigrado, usando el método de Elección por ventajas (CBA) para determinar la mejor alternativa a utilizar. Se analizaron los beneficios tangibles e intangibles al utilizar estos módulos como parte de los proyectos de infraestructura educativa, teniendo resultados positivos.In the execution of an educational infrastructure project by the public sector, one of the main problems is the lack of foresight of a contingency plan to continue with the educational service from the preliminary design stage, this added to the constant stoppages of work, delays and unfinished projects; directly affect the educational service of the population in rural areas of the province of La Convención, Cusco. The objective of this work is to propose alternatives for the construction of temporary infrastructure for educational projects in rural areas, evaluate its characteristics and functionality, and determine its cost, to meet the demand of the educational population, without adequate attention during construction. For such purposes, temporary infrastructure alternatives were proposed at the single-teacher and multi-grade poly-teacher levels, using the Choice by Advantages (CBA) method to determine the best alternative to be used. The tangible and intangible benefits of using these modules as part of the educational infrastructure projects were analyzed, with positive results.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections