ESTRATEGIA DE MARKETING DE CONTENIDOS PARA INCREMENTAR LAS VENTAS DE LA PRE PIZZA FAMILIAR DE LA PANADERÍA LALO´S EN PLAZA VEA HUANCAYO - 2023
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Elorreaga Meléndez, Gianfranco GiovanniIssue Date
2024-01-11Keywords
MarketingMarketing relacional
Marketing mix
Marketing de contenidos
Ventas
Marketing
Relationship Marketing
Marketing mix
Content Marketing
Sales
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo se titula “Estrategia de marketing de contenidos para incrementar las ventas de la pre pizza familiar de la panadería Lalo´s en Plaza Vea Huancayo – 2023”. Tiene como objetivo general establecer una propuesta de marketing relacional enfocada en incrementar las ventas del producto pre pizza familiar de la panadería Lalo´s en el punto de venta Plaza vea Huancayo. La panadería Lalo´s es una empresa familiar que se dedica a la elaboración de productos de panadería y pastelería de forma industrial. El principal problema que enfrenta actualmente es que no se está llegando al objetivo de ventas propuesto para del 2023. Para obtener la información acerca de las estrategias de venta, marketing y plan de marketing que la empresa lleva a cabo, se realizó una entrevista presencial al Gerente. Con la información obtenida y la documentación de las ventas se lograron identificar las oportunidades de mejora y fortalezas de Lalo´s, también se logró desarrollar en detalle el marketing mix del producto pre pizza familiar que es el que tiene mayor margen. Se analizó toda la información recabada y se logró diseñar la estrategia de marketing de contenidos enfocada en incentivar la compra de la pre pizza familiar en Plaza Vea Huancayo con un contenido distinto y llamativo en las redes sociales de Facebook e Instagram, que son las que maneja la empresa.This work is titled "Content marketing strategy to increase sales of the family pre-pizza of the Lalo's bakery in Plaza Vea Huancayo - 2023". Its general objective is to establish a relationship marketing proposal focused on increasing sales of the family pre-pizza product from the Lalo's bakery at the Plaza Vea Huancayo point of sale. Lalo's bakery is a family business that is dedicated to the production of bakery and pastry products industrially. The main problem currently facing is that the proposed sales objective for 2023 is not being reached. To obtain information about the sales, marketing strategies and marketing plan that the company carries out, a face-to-face interview was carried out with Manager. With the information obtained and the sales documentation, it was possible to identify the opportunities for improvement and strengths of Lalo's, it was also possible to develop in detail the marketing mix of the family pre pizza product, which is the one with the highest margin. All the information collected was analyzed and the content marketing strategy was designed focused on encouraging the purchase of family pre-pizza in Plaza Vea Huancayo with different and striking content on the social networks of Facebook and Instagram, which are the ones it manages. the company.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Marketing Online: presentación del curso de MarketingUnknown author (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2013-04-29)Acceso restringido
-
Marketing Online - De las 4 P a las 4C DEL Marketing con audio: foro 2Unknown author (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2011)Acceso restringido
-
Marketing - versión A. MTA1. Entorno de MarketingUniversidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC) (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 2014-11-30)Acceso restringido