Impacto de los contenidos evergreen y la importancia del SEO para la rentabilidad del medio periodístico digital La República
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Authors
Lopez Serra, Andrea CristinaAdvisors
Serkovic Corpancho, Diego AlonsoIssue Date
2023-09-21
Metadata
Show full item recordOther Titles
Impact of evergreen content and the importance of SEO for the profitability of the digital journalistic medium La RepúblicaAbstract
Este proyecto de investigación se realiza en momentos en que el periodismo continúa luchando con la transformación digital y tiene la necesidad de encontrar un modelo de negocio sostenible que le permita subsistir. En dicha evolución de lo tradicional a digital, la estrategia de los medios de comunicación también ha ido cambiando y hoy en día se basa en dar mayor importancia a sus contenidos, no solo con la finalidad de informar, sino que también busca captar nuevas audiencias para sus sitios web de manera que los grandes números de visitas puedan ser transformados en ingresos mediante diversas opciones como: publicidad programática, modelos de suscripción, contenidos patrocinados, entre otros. Es por ello por lo que el presente trabajo analiza la importancia de la estrategia Seo y los contenidos atemporales que hoy en día trabajan los medios periodísticos para identificar si realmente este es el camino adecuado hacia la rentabilidad de los sitios webs de noticias y si resultan elementos relevantes asociados al éxito de llegar a mayor cantidad de usuarios con contenido que va más allá de lo coyuntural.This research project is carried out at a time when journalism continues to struggle with digital transformation and has the need to find a sustainable business model that allows it to survive. In this evolution from the traditional to the digital, the strategy of the media has also been changing and currently it is based on giving greater importance to its contents, not only with the purpose of informing, but also seeking to attract new audiences to their websites so that the large numbers of visits can be transformed into income through various options such as: programmatic advertising, subscription models, sponsored content, etc. That is why the present work analyzes the importance of the SEO strategy and the timeless content that the journalistic media work today to identify if this is really the right path towards the profitability of news websites and if relevant associated elements are found. to the success of reaching a greater number of users with content that goes beyond the circumstantial.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections