Metodología para la autonomía educativa en tercer grado de primaria: Aplicación de instrumentos de organización y rutinas de aprendizaje
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Advisors
Lapa Rivera, Arturo MartinIssue Date
2023-12-11Keywords
AutonomíaAutorregulación
Sistematización
Educación primaria
Autonomy
Self-regulation
Systematization
Elementary education
Metadata
Show full item recordOther Titles
Methodology for Educational Autonomy in Third Grade of Primary School: Application of Organizational Instruments and Learning RoutinesAbstract
El presente Trabajo de Suficiencia Profesional tiene como objetivo principal demostrar la importancia de desarrollar la autonomía educativa en los alumnos de tercer grado de educación básica para mejor su proceso de aprendizaje escolar. Se plantea el uso de diferentes herramientas organizativas en un proceso de sistematización progresiva donde el estudiante aprende a utilizar estos instrumentos a fin de generar en él métodos de organización que deriven en rutinas educativas asimiladas de forma natural. La presente investigación demostró que trabajar la autonomía con herramientas de organización permite que los estudiantes puedan observar sus avances y dificultades para aprender por ellos mismos. Asimismo, al ser materiales concretos los alumnos pueden personalizarlos de acuerdo a sus necesidades y requerimientos. Además, el presente proyecto reveló que trabajar la autonomía a través de instrumentos puede contribuir a mejorar aspectos como la seguridad y la honestidad.The main objective of this Professional Proficiency Work is to demonstrate the importance of developing educational autonomy in third grade students of basic education to improve their school learning process. The use of different organizational tools is proposed in a process of progressive systematization where the student learns to use these instruments to generate organizational methods that result in naturally assimilated educational routines. The present research demonstrated that working on autonomy with organizational tools allows students to observe their progress and difficulties in learning for themselves. Likewise, since they are concrete materials, students can personalize them according to their needs and requirements. Furthermore, this project revealed that working on autonomy through instruments can contribute to improve aspects such as security and honesty.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaCollections