El uso de la música como herramienta para la estimulación de la comunicación social y la psicomotricidad de niños autistas de grado 1 residentes en Lima Metropolitana
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Issue Date
2023-11-30Keywords
Trastorno del espectro autistaMusicoterapia
Estimulación
Psicología
Pedagogía
Música
Autism spectrum disorder
Music therapy
Stimulation
Psychology
Pedagogy
Music
Metadata
Show full item recordOther Titles
The usage of music as a tool for the stimulation of social communication and psychomotor skills of grade 1 autistic children residing in metropolitan LimaDOI
http://doi.org/10.19083/tesis/671746Additional Links
https://audio.com/raupc/audio/9613Abstract
Este trabajo de investigación busca plantear la importancia de la música como herramienta para la estimulación de la comunicación social y la psicomotricidad en niños con autismo de grado 1 residentes en Lima Metropolitana. En tal sentido, se abordarán temas tales como: la caracterización del trastorno del espectro autista, los principales métodos de intervención para la estimulación de niños con autismo por medio de la música, algunos estudios realizados sobre el efecto de la música en estos niños, entre otros. Mediante la información obtenida se ha propuesto el diseño de una herramienta de estimulación musical por medio de una metodología cualitativa basada en técnicas de revisión documental y observación participante. El estudio realizado espera contribuir a resaltar la importancia de la música como herramienta de estimulación para personas con autismo de grado 1.This research work seeks to raise the importance of music as a tool for the stimulation of social communication and psychomotor skills in children with grade 1 autism living in Metropolitan Lima. In this sense, topics such as: the characterization of autism spectrum disorder, the main methods of intervention for the stimulation of children with autism through music, some studies on the effect of music on these children, among others, will be addressed. By means of the information obtained, the design of a musical stimulation tool has been proposed through a qualitative methodology based on documentary review and participant observation techniques. The study hopes to contribute to highlight the importance of music as a stimulation tool for people with grade 1 autism.
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccessLanguage
spaEmbedded videos
ae974a485f413a2113503eed53cd6c53
http://doi.org/10.19083/tesis/671746
Scopus Count
Collections